رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 460811

روحانی: مذاکره با آمریکا معنا و مفهومی ندارد

ساعت 24- رئیس جمهوری با بیان اینکه «آمریکا با خروج از برجام به عنوان یک توافق چندجانبه بین المللی، از انجام تعهداتش طفره رفته است»، تاکید کرد: از دیدگاه دولت، مجلس و مردم ایران در شرایطی که تحریم ها باقی باشد، مذاکره با آمریکا معنا و مفهومی ندارد.

style="text-align:justify">حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی عصر چهارشنبه در تماس تلفنی "امانوئل مکرون" رئیس جمهور فرانسه با وی ، اظهار کرد: در صورتی که توافقات با اروپا نهایی شود، آماده ایم به تعهدات برجامی برگردیم و جلسه ایران و 1+5 نیز تنها زمانی امکان پذیر است که تحریم ها برداشته شود.

رئیس جمهور با تشکر از تلاش‌های رئیس جمهوری فرانسه ، به گام سوم ایران برای کاهش تعهدات برجامی اشاره و تاکید کرد: گام سوم ایران تحت نظر آژانس بین المللی انرژی اتمی است و در عین حال قابلیت بازگشت پذیری دارد.

روحانی همچنین استحکام برجام و امنیت در آبراه های جهان از جمله خلیج فارس و دریای عمان را دو هدف عمده برشمرد و این را به نفع جهان و از جمله اتحادیه اروپا و حتی آمریکا دانست.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه برجام فرصتی بزرگ برای همگان بود تا در اقتصاد رو به توسعه ایران مشارکت و سرمایه گذاری کنند، گفت: اتحادیه اروپا و بویژه فرانسه ضروری است که نقش خود را برای حفظ برجام به خوبی ایفا کنند.
رئیس جمهور فرانسه نیز در این تماس تلفنی با تشریح اقدامات و مذاکرات فشرده کشورش با مقامهای آمریکایی درباره بسته جدید پیشنهادی توافقات گفت: فرانسه به تلاش هایش برای اجرای مفاد برجام و رسیدن به تفاهم ادامه می دهد.

امانوئل مکرون نیز در این گفت و گوی تلفنی، اقدامات و برنامه های آتی کشورش را برای تداوم مذاکرات و رسیدن به توافق، تشریح کرد.
روسای جمهور دو کشور همچنین توافق کردند که به رایزنی های خود ادامه دهند.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها