رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 460829

اولین واکنش نتانیاهو به برکناری جان بولتون

ساعت 24- نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در اولین واکنش خود به برکناری مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت که سیاست‌های آمریکا در قبال ایران به رغم این برکناری سختگیرانه است.

style="text-align:justify"> «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به برکناری «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید واکنش نشان داد و گفت که این مسئله منجر به تغییر در سیاست‌های ضد ایرانی آمریکا نخواهد شد.

به گزارش شبکه اسکای نیوز عربی، نتانیاهو شامگاه چهارشنبه (۲۰ شهریور) دقیقا یک روز بعد از برکناری بولتون از سمتش گفت: «به رغم برکناری بولتون، ایالات متحده آمریکا در قبال ایران [سیاست‌های] سختگیرانه دارد».

بولتون در کنار نتانیاهو، «محمد بن سلمان»، ولی‌عهد سعودی و «محمد بن زاید»، ولی‌عهد ابوظبی معروف به اعضای «تیم ب» بودند که بنا به گفته «محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران، قصد کشاندن آمریکا به درگیری با این کشور را دارند.

جان بولتون مشاور «دونالد ترامپ» در امور امنیت ملی آمریکا بامداد امروز چهارشنبه از سمت خود استعفا کرد. این استعفای او بنا به درخواست رئیس جمهور آمریکا صورت گرفته است.

ترامپ روز سه‌شنبه در حساب توییتری خود نوشته بود: «شب گذشته به جان بولتون اطلاع دادم که دیگر در کاخ سفید به خدمات او نیاز نیست. من و همین‌طور برخی از افراد دیگر در دولت با بعضی از پیشنهادهای او به شدت مخالف بودیم، بنابراین از جان خواستم استعفایش را تقدیم کند که او صبح امروز این کار را کرد. از جان بابت خدماتش بسیار متشکرم. هفته آینده مشاور امنیت ملی جدیدی معرفی خواهم کرد.»

گفته می‌شود سه تن از مشاوران جان بولتون نیز بعد از استعفای او، همزمان از سمت‌های خود استعفا کرده‌اند.

رئیس جمهوری آمریکا ساعتی پیش به جزئیات بیشتری از اختلاف خود با جان بولتون پرداخت و گفت که مشاور امنیت ملی کاخ سفید اشتباهات بسیار زیادی مرتکب شده است از لیبی و عراق گرفته تا ونزوئلا. ترامپ همچنین از عملکرد جان بولتون و نبود تفاهم بین او سایر مسؤولان در دولت آمریکا انتقاد کرده است.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها