رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 460887

عبادزاده: ۲۵ سال زندگی در خارج برایم کافی بود/ پرسپولیس برای دربی شرایط بهتری دارد

ساعت 24-پیشکسوت باشگاه پرسپولیس گفت: باید به کالدرون فرصت داد؛ اگر ندهیم شرایط برای قهرمانی دشوار می‌شود.

روح‌الله عبادزاده مدافع پرسپولیس در دهه ۶۰ سال‌ها در این تیم حضور داشت و به همراه سایر بزرگان تیم ازجمله علی پروین، ناصر محمدخانی و... چندین قهرمانی را به دست آورد. او سال ۶۳ ایران را به مقصد آلمان ترک کرد و حالا پس از سال‌ها در تهران حضور دارد و تمام دل‌خوشی‌اش این است که دوستان و همبازیان قدیمی‌اش را ببیند. با عبادزاده هم‌صحبت شدیم؛ این گفت‌گو را بخوانید.

شما چند سال آلمان زندگی می‌کردید؟
حدود ۲۵ سال آن‌جا بودم، ولی همان زمان که رفتم به فرزندانم گفته بودم بزرگ که شدید و روی پای خودتان ایستادید دیگر در آلمان نمی‌مانم و به تهران برمی‌گردم. حالا هم که برگشته‌ام، چون دیگر نمی‌توانستم در آلمان طاقت بیاورم، دل‌تنگ کشورم بودم.

شما در چه رده‌هایی برای تیم ملی بازی کردید؟
در تمام رده‌های نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان عضو تیم ملی بودم، اما قسمت نشد در تیم ملی بزرگسالان حضور بیشتری داشته باشم.

حالا که به تهران آمده‌اید چه حسی دارید؟
خیلی خوشحالم. خدا پدر و مادر علی پروین را بیامرزد، او کاری کرده که هفته‌ای یکی، دو بار گرد هم می‌آییم و دوستان قدیمی و همبازیان‌مان را می‌بینیم. به خدا با دیدن بچه‌ها دلم باز می‌شود. خیلی از آن‌ها را دو دهه بود که ندیده بودم.

چه احساسی نسبت به علی پروین دارید؟ آیا مثل همان دهه ۶۰...
پروین همبازی، رفیق، استاد و پدر من بوده است. مگر می‌شود پروین را دوست نداشت و عاشقش نبود. او مرد بزرگی است که ورزش ایران کمتر به خودش دیده است.

بازی‌های پرسپولیس را دنبال می‌کنید؟
بله شروع بدی نداشتیم. اگرچه می‌شد به تراکتوری‌ها نباخت.

آیا پرسپولیس شهرآورد را می‌برد؟
می‌تواند برنده شود اگرچه شرایط استقلال هم مثل پرسپولیس است. هر دو تیم سرمربی خود را عوض کرده‌اند و بازیکنان زیادی را تغییر داده‌اند، اما پرسپولیس به‌نظر هماهنگ‌تر و قوی‌تر می‌رسد. پرسپولیس با یک گل استقلال را در شهرآورد شکست می‌دهد.

آیا پرسپولیس می‌تواند قهرمانی در لیگ را تکرار کند؟
باید به کالدرون فرصت داد. اگر ندهیم شرایط برای قهرمانی دشوار می‌شود. سه بار قهرمان شدیم چرا نتوانیم چهار بار قهرمان شویم؟ این شانس را داریم چرا که بقیه تیم‌ها هم بهتر از پرسپولیس نیستند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها