رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 461385

ابراهیم آبادی:

فیلم‌ها باید مخاطب را به تفکر وادار کنند

ساعت 24-ابراهیم آبادی با مخرب دانستن فیلم‌هایی که صرفاً برای جذب مخاطب ساخته شده‌اند، تاکید کرد که مخاطب باید پس از دیدن فیلم به فکر فرو برود.

خبر
ابراهیم آبادی، بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، در گفت وگو یی اظهار داشت: به تناسب وضعیت این روزهای سینما و فیلم‌هایی که اکران می شوند توقع من از سینما بالاتر است چراکه سینما از نظر فرهنگی، اقتصادی و سیاسی ابعاد عظیم‌تری دارد.

آبادی خاطرنشان کرد: مسئله اصلی امروز فرهنگ است، متاسفانه فیلم های این روزهای سینما آن بعد فرهنگی را درون خود ندارند و الان محوریت فیلم ها با موضوعات قاچاقچیان، خشونت طلبی و.... است. ما دارای یک تاریخ کهن و قوی هستیم اگر بخواهیم این ابعاد را نمایش دهیم بایستی بعد فرهنگی آثارمان را تقویت کنیم که متاسفانه در سینما توجه چندانی به آن نمی‌شود.

وی افزود: سینمای ایران پتانسیل زیادی برای پرداختن به مسائل مهم دارد و ما می‌توانیم با بالا بردن بعد فرهنگی آثار سینمایی به بالا رفتن سطح فرهنگ جامعه کمک کنیم. به نظر من یکی از اصلی‌ترین عناصر که مانع پرداختن به این موضوع است می‌تواند سانسور باشد. بهتر است مسئولان تمهیداتی اندیشیده و سانسور را در سینما کمتر کنند.

این بازیگر در پایان اظهار داشت: سینمای ما امروز مترقی بوده ولی برخی مواقع شاهد اکران فیلم‌هایی هستیم که تنها برای فروش ساخته شده‌اند. این موضوع که یک فیلمساز تنها به میزان فروش فیلمش توجه داشته باشد می‌تواند بسیار آسیب‌زننده باشد و باید فیلمساز در کنار این موضوع به مباحث فرهنگی اثرش نیز توجه کند. مخاطب وقتی از سالن سینما بیرون می‌آید باید به فکر فرو رفته باشد.

برنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها