رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 461463

مسکو: استفاده از حمله پهپادی یمن برای تشدید تنش‌ها پیرامون ایران غیرسازنده است

ساعت24-وزارت خارجه روسیه سوء استفاده از مساله حملات پهپادی به تاسیسات نفتی عربستان سعودی برای افزایش تنش‌ها پیرامون ایران را غیرسازنده و غیرقابل قبول خواند.

وزارت خارجه روسیه در واکنش به فضاسازی‌های مقامات آمریکایی و ادعاهای این کشور در زمینه ارتباط ایران با حمله پهپادی به تاسیسات عربستان سعودی تاکید کرد که استفاده از این موضوع برای تشدید تنشها پیرامون موضوع ایران غیرسازنده است.

وزارت خارجه روسیه در عین حال حمله پهپادی اخیر به تاسیسات شرکت نفتی آرامکو در عربستان سعودی را قویا محکوم کرده است.

براساس گزارش اینترفکس، وزارت خارجه روسیه همچنین تاکید کرده است که «مسکو بحثها راجع به اقدام متقابل نظامی علیه ایران به خاطر حمله به پالایشگاههای نفتی عربستان سعودی را را غیرقابل قبول می‌داند.»

کرملین (کاخ ریاست جمهور روسیه) نیز یکشنبه شب به وقت تهران در واکنش به حمله به تاسیسات نفتی عربستان، آن را رویدادی هشدار دهنده برای بازارهای نفتی جهان خوانده بود.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین همچنین گفت که حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی تاثیر منفی بر بازارهای جهانی نفت خواهد گذاشت.

سخنگوی وزارت خارجه ایران روز دوشنبه درباره اتهامات مقامات آمریکایی درباره حمله به تاسیسات نفتی آرامکو عربستان گفت: ۵ سال است یمن درگیر جنگ است و ائتلاف سعودی‌ها با پشتوانه کشورهای غربی مرتکب جنایات جنگی بسیاری در یمن شدند و طبیعی است که مردم یمن و نیروهای نظامی یمن برای متوقف کردن این جنایات واکنش داشته باشند.

موسوی اینگونه فرافکنی‌ها و حرف‌ها را رد کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران به صراحت اعلام کرده از مردم یمن و حقوق آنها دفاع می‌کند ولی اینکه اینگونه حملات و اقدامات دفاعی را به جمهوری اسلامی ایران نسبت بدهند، در راستای همان دروغ حداکثری آمریکایی‌هاست.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها