رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 461521

چرا رتبه نخست سقط درمانی در کشور به خراسان رضوی تعلق دارد؟

ساعت24 -معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی رتبه نخست کشور را در زمینه سقط درمانی دارد که علت آن وجود شمار بسیار مراکز مشاوره ژنتیک در این استان است.

سقط جنین
معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی رتبه نخست کشور را در زمینه سقط درمانی دارد که علت آن وجود شمار بسیار مراکز مشاوره ژنتیک در این استان است.
حسین تنها طلب گفت: در حال حاضر حدود ۷۵ درصد از پرونده‌های درخواست سقط جنین در استان خراسان رضوی به صدور مجوز برای سقط منجر می‌شوند. حجازی افزود: طی چهار ماه سال‌جاری ۴۰۵ پرونده سقط جنین در پزشکی قانونی این استان تشکیل شد که ۳۰۰ مورد آن منجر به صدور مجوز شده و برای بقیه به‌دلیل نداشتن شرایط لازم مجوز صادر نشده است.
وی ادامه داد: در مدت مشابه سال گذشته از بین ۳۶۲ پرونده درخواست سقط جنین که در پزشکی قانونی خراسان رضوی تشکیل شد برای ۲۷۷مورد مجوز صادر شد که تعداد مجوزهای صادر شده در سال‌جاری افزایش داشته است.
وی اظهار داشت: از سقط‌های غیر قانونی اطلاعات دقیق در دست نیست و اگر سقط غیرقانونی منجر به فوت مادر شود در پزشکی قانونی ثبت می‌گردد. وی درباره سقط‌های غیر قانونی نیز گفت: اطلاعات موثق از سقط‌های غیرمجاز در دست نیست اما شواهد حاکی از آن است که متقاضیان بارداری‌های ناخواسته در این خصوص داروهای مربوطه را از طریق برخی داروخانه‌ها، اینترنتی یا عطاری‌ها تهیه کرده و مبادرت به انجام آن به‌صورت پنهانی می‌کنند که با عوارض و خطراتی همراه است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها