رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 461856

تغییرات جدید در سیاست پولی آمریکا

ساعت 24- سرانجام بانک مرکزی آمریکا با کاهش مجدد نرخ بهره در این کشور موافقت کرد.

همان طور که انتظار می‌رفت بانک مرکزی در نشست این هفته خود با کاهش ۰.۲۵ درصدی نرخ بهره موافقت کرد تا دومین کاهش در سال جاری نیز به ثبت برسد. با این حال اعضای هیات مدیره بانک مرکزی در این خصوص با هم هم نظر نبوده‌اند به گونه‌ای که ۳ نفر از ۱۰ عضو هیات مدیره فدرال رزرو به این کاهش رای منفی داده‌اند.

جروم پاول- رئیس بانک مرکزی آمریکا - در این خصوص گفت که سیاست‌گذاران، انتظار وقوع رکود در اقتصاد آمریکا را ندارند اما نگرانی از پیامدهای جنگ تجاری با چین می‌تواند منجر به افزایش نا اطمینانی نسبت به شرایط اقتصادی شود. وی با اشاره به تضعیف صادرات و فعالیت های تجاری در آمریکا گفت که فدرال رزرو در زمان مناسب از ابزارهای خود برای کنترل و مدیریت اوضاع استفاده خواهد کرد.

با این تصمیم بانک مرکزی آمریکا، نرخ بهره در این کشور به ۱.۷۵ درصد رسید که هنوز فاصله زیادی با نرخ بهره در اروپا و ژاپن دارد. بانک مرکزی اروپا هفته گذشته نرخ بهره را به منفی ۰.۵ درصد کاهش داد که پایین ترین نرخ بهره ثبت شده در تاریخ منطقه یورو محسوب می شود.

از سوی دیگر بانک مرکزی در پیش‌بینی جدید خود از رشد اقتصادی آمریکا اعلام کرد رشد بزرگ ترین اقتصاد جهان در سال جاری احتمالا ۲ درصد خواهد بود.

دایان سونک- کارشناس بازار در موسسه " گرنت تورنتون" گفت که پاول در سخنانش سعی کرد وعده ای برای تداوم روند نزولی نرخ بهره ندهد: پاول سعی کرد پاسخ مشخصی به سوالات در خصوص مسیر آینده ندهد اما احتمالا پیامدهای خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا بر بازارهای مالی جهان، فدرال رزرو را مجبور خواهد کرد یک بار دیگر نیز نرخ بهره را کاهش دهد.

به عقیده سونک، در صورتی که جنگ تجاری با چین تشدید شود، فدرال رزرو احتمالا مجبور خواهد شد تا برای حمایت و تقویت رشد اقتصادی، سیاست پولی تهاجمی تری را انتخاب کند چرا که این نهاد ابزارهای نیرومندی برای مقابله با ریسک های موجود دارد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها