رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 461885

ترامپ: صرف هزینه میلیونی در زندان گوانتانامو احمقانه است

ساعت24-رئیس‌جمهور آمریکا که وعده باز نگه داشتن زندان گوانتانامو را داده بود، هم‌اکنون اعتراف کرده که صرف هزینه 13 میلیون دلار در سال برای هر زندانی که در گوانتانامو محبوس شده، احمقانه است.

laquo;دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا شب گذشته (چهارشنبه) ضمن اعتراف به اینکه هر زندانی محبوس شده در زندان «گوانتانامو» هزینه میلیونی برای آمریکا دارد،گفت، «احمقانه» است که ایالات متحده آمریکا حدود ۱۳ میلیون دلار در سال برای هریک از مظنونینی که در بازداشتگاه واقع در خلیج گوانتانامو محبوس است، هزینه می‌کند.

بنا به گزارش روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز، ترامپ در جمع خبرنگاران بعد از بازگشت از سفر انتخاباتی سه روز خود به «نیومکزیکو» و «کالیفرنیا» ضمن تأکید بر اینکه به دنبال راه‌های جایگزین خواهد بود، گفت: «من در اینباره می‌دانم (که هر زندانی گوانتانامو تا چه اندازه برای آمریکا هزینه دارد). فکر می‌کنم احمقانه است. اداره این (زندان) نیازمند ثروت هنگفت است و فکر می‌کنم که احمقانه است».

طبق این گزارش، با اینحال، ترامپ اشاره‌ای به این موضوع نکرد که آیا در صدد بررسی موضوع تعطیلی این زندان است یا خیر بدون آنکه توضیحی بدهد، ادامه داد: «ما موارد بسیاری را بررسی می‌کنیم».

رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص شکست سیاست «باراک اوباما» رئیس‌جمهور سابق آمریکا در خصوص تعطیلی این زندان گفت: «نگاه کنید، رئیس‌جمهور اوباما گفته بود که خلیج گوانتانامو تعطیل خواهد شد و هرگز این کار را نکرد».

اظهارات ترامپ در واکنش به گزارش نیویورک‌تایمز در خصوص هزینه محبوس کردن ۴۰ زندانی گوانتانامو مطرح شد که طبق آن، دولت آمریکا سال گذشته میلادی، بیش از ۵۴۰ میلیون دلار برای نگه داشتن این مظنونین به مشارکت در حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ در گوانتانامو هزینه کرده است.

طبق این گزارش، صرف ۱۳ میلیون دلار برای هر زندانی، زندان گوانتانامو را به یکی از گران‌ترین زندان‌های جهان تبدیل می‌کند.

«جرج بوش» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، زندان گوانتانامو را بعد از حملات ۱۱ سپتامبر را به بهانه مقابله با تروریسم بنا نهاد و قبل از به پایان رسیدن دوران ریاست‌جمهوری‌ خود سعی داشت تعداد زندانیان گوانتانامو را کاهش دهد و حدود ۵۴۰ زندانی را آزاد و اغلب آنها را به کشورهایشان در عربستان سعودی، پاکستان و افغانستان منتقل کرد.

اوباما در حین رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۰۸، وعده تعطیلی گوانتانامو را داد و دولت وی نیز از طریق رویکردی مشابه، ۲۰۰ زندانی گوانتانامو را آزاد کرد. با اینحال، کنگره اجازه انتقال زندانیان باقی مانده در گوانتانامو به زندان‌های فدرال در آمریکا را نداد.

بعد از آن، زمانیکه ترامپ در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ مشارکت کرده بود، متعهد شد که گوانتانامو را باز نگه دارد و حتی تروریست‌های بیشتری را به این زندان منتقل کند که البته هیچ زندانی از زمان آغاز ریاست‌جمهوری وی به این زندان منتقل نشده است.

ترامپ در سخنان روز گذشته خود در خصوص مظنونینی که در حین مبارزه با داعش در عراق و سوریه بازداشت شده‌اند، از کشورهای اروپایی خواست که آندسته از شهروندانشان که به داعش پیوسته بودند و بازداشت شدند را تحویل بگیرند.

وی توضیح داد: «تصمیم بزرگی که در حال حاضر باید بگیریم این است که ما هزاران نفر داریم که از کشورهای دیگر آمده‌اند. ما از آن کشورها می‌خواهیم که این افراد را به کشورهایشان بازگردانند... اگر از فرانسه آمده‌اند، ما از فرانسه می‌خواهیم که آنها را تحویل بگیرد و هرچه را که باید در خصوص آنها انجام دهند اما وضعیت بسیار پرهزینه‌ای به وجود آمده است».

انتهای پیام/ق

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها