رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 461911

مشاور رهبری: بازی ترامپ کمپین انتخاباتی است

ساعت24- مشاور فرمانده معظم کل قوا در حوزه صنایع دفاعی با بیان اینکه ایران تامین کننده امنیت خلیج فارس، تنگه هرمز و منطقه است گفت: استقبال جهانی از ارزشهای شهدا و انقلاب اسلامی شده است.

style="text-align:justify">سردار حسین دهقان عصر پنجشنبه در مراسم یادواره پانزدهمین یادواره ١١۴ تن از سرداران و شهدای حوزه مقاومت بسیج ثارالله (ع) بخش مرکزی شهرستان ساری در روستای زرین آباد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی گفت: شهدای انقلاب اسلامی همان راه امام حسین (ع) و شهدای کربلا را رفتند و رهبری ما همان هدف و آرمان سید الشهدا را دنبال می کند.

وی با اظهار اینکه شهدا زنده و مرزوق پیشگاه حق می دانیم افزود: امروز و هر روز برای اینکه زندگی معناداری و با هدف داشته باشیم به آرمان های شهدا نیاز داریم و باید این مفاهیم و ارزش ها را دنبال کنیم.

سردار دهقان، عمل صالح، مقاومت و مبارزه برابر هرنوع ستم و تجاوز که انسانیت انسان را مورد هجمه قرار می دهد، آگاهی و بصیرت، زمان شناسی، دشمن شناسی و تشخیص اولویت های جامعه را امری مهم برشمرد و گفت: جهاد، جاودانی و حیات جاودانه، انتخابگری از دیگر ارزش های والا در جامعه اسلامی است و قدرت انتخابگری شهدا را از دیگر افراد متمایز می کند.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، با بیان اینکه باید ادامه دهنده مسیر شهدا باشیم گفت: جامعه همواره بصیرت و شناخت درست را نشان داده است و مسیر را با اعتقاد دنبال می کند و برگزاری یادواره های شهدا نشان می دهد که مردم به این ارزش ها پایبند هستند.

استقبال جهانی از ارزش های شهدا و انقلاب اسلامی

وی استقبال جهانیان از ارزش های شهدا و انقلاب را دلیل درستی مسیر و صحت راه شهدا دانست و تکریم مقام والای شهیدان را امری ضروری برشمرد و افزود: ایثارگری شهیدان سبب پیروزی جبهه حق بر باطل شده است.

سردار دهقان با تاکید برتداوم راه شهیدان ادامه داد: بشریت نیازمند شهید و شهادت است و اگر ملتی بخواهد از حیات طیبه بهره مند شود باید این مسیر را ادامه دهد.

وزیر سابق دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه نظام اسلامی به مفهوم مردم و ملت معنی بخشیده است تصریح کرد: شهدای گرانقدری از همه اقشار مانند طلبه، دانش اموز، اعضای دولت و غیره تقدیم نظام اسلامی شده است.

تنها راه برون رفت از مشکلات بازگشت مردم به صحنه است

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا عنوان کرد: در شرایط کنونی تنها راه برون رفت از مشکلات و غلبه بر مشکلات این است که مردم به صحنه بازگردند و مسئولان پشت سر مردم بایستند و آنان را حمایت کنند تا مسیر را درست طی کنیم.

سردار دهقان درباره مذاکره با آمریکا و ایجاد شرایط دوگانه در جامعه و اینکه برای عبور از شرایط سخت باید با آمریکا مذاکره کنیم گفت: دوگانه امنیت و آسایش یا تهدید و سختی را برخی ها به آن دامن می زنند اما باید بدانیم نظام اسلامی هیچ گاه با امر مذاکره و تعامل با دنیا مخالفتی نداشته است و در مقاطع مختلف روی موضوعات مختلف حتی با آمریکایی ها نیز مذاکره کرده و حتی ممکن است توافقاتی نیز داشته باشیم.

طرف مقابل از روز اول در اجرای برجام مشکل ایجاد کرده است

وی افزود: اما مقطع اخیر که از برجام شروع شده و تاکنون ادامه یافته است با کشورهای 1+5 به توافق هایی در زمینه برجام به توافقاتی رسیده بودیم و این توافق برای طرفین تعهداتی را تعریف کرده بوده و جمهوری اسلامی ایران به مقتضای اعتقادات خود به تعهدات وفادار ماند اما طرف مقابل از همان روز آغاز، توافقات را به نوعی زیرپا گذاشت و در اجرایی شدن برجام نیز مشکلات جدی ایجاد کرده است.

سردار دهقان یادآور شد: طرف مقابل بنا را بر آن گذاشت که ملت ایران از ان چیزی که برجام برای او به رسمیت شناخته است، بهره مند نشود و این وضعیت عدم ایفای تعهدات تا زمان ریاست جمهوری ترامپ ادامه داشت و ترامپ نیز معتقد بود اساسا این توافقنامه باید اصلاح شود.

اقدامات آمریکا همانند تیری به سنگ خورده است

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با طرح این پرسش که برخی ها عنوان می کنند چرا از روز اول به درخواست مذاکره ترامپ پاسخ داده نشده است، این ابهام را شیطنت آمیز دانست و گفت: روز اولی که تقاضای مذاکره کرده بود دنبال دریافت امتیازات جدی تر برای آمریکا بود و می خواست محدودیت های جدی تری برای ما ایجاد کند ولی امروز اگر ادعای درخواست مذاکره دارد به این دلیل است که تمامی اقداماتش تا امروز همانند تیری به سنگ خورده است.

سردار حسین دهقان گفت: با این حال در چنین شرایطی ترامپ دنبال مذاکره برابر نیست و معتقد است تحریم های سنگین سبب شده تا ایران توان مقاومت را از دست دهد و امروز می خواهد هم امتیاز بگیرد و هم تحریم و تهدید کند.

وی ادامه داد: امروز در سایه انقلاب اسلامی وضعیتی به وجود آمده که نه تنها آمریکایی ها بلکه دیگران در موضع ضعف و ناتوانی قرار گرفته اند و حمله مجاهدین یمنی به مجموعه آرامکو سبب سرگشتگی و سرگردانی شده و بخش عظیم توانمندی سعودی ها برای صادرات نفت از بین رفته است.

یمنی ها هیمنه آمریکا را شکستند

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا یادآور شد:آمریکایی در چند سال گذشته میزان قابل توجهی سلاح به منطقه ارسال کردند و با همه هزینه ها نتوانسته مسائل را حل و کنترل کند و یمنی هایی که هیچ تکنولوژی ندارند این هیمنه را درهم شکسته اند.

وی افزود: بازی کردن با دم شیر خطر جدی برای آمریکایی ها دارد و در عین حال با صراحت اعلام کردیم از یمنی ها حمایت می کنیم و این بیان قدرت و نفوذ ما است ولی ما مذاکره نخواهیم کرد و با این حال از جنگ استقبال نمی کنیم.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا تصریح کرد: اگر آمریکایی ها توبه کنند و به برجام برگردند و به تعهدات درچارچوب آن عمل کنند، تحریم ها را برگردانند، اعلام دشمنی را از جامعه و ملت بردارند و از منطقه خارج شوند می تواند وضعیت منطقه را تغییر دهد.

بازی سیاسی ترامپ کمپین انتخاباتی است

وی با بیان اینکه امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز را ایران در طول تاریخ از جمله پس از پیروزی انقلاب تامین کرده است گفت: ناامنی در منطقه به دلیل وجود آمریکایی ها است و اگر در منطقه نباشند آرامش در منطقه برقرار است و کشورهای مرتجع خلیج فارس اگر عقل دارند بدانند که آمریکا قابل اعتماد نیست زیرا در بدترین شرایط حاضر نیست کمترین قدم را به نفع آنان بردارد.

سردار حسین دهقان، با بیان اینکه بازی سیاسی که ترامپ به راه انداخته یک کمپین انتخاباتی است گفت: امروز وضعیت به گونه ای است که آمریکایی ها در هرجایی جز ایران هرکاری که می خواهند انجام می دهند و تنها جایی که جرات انجام کاری را ندارند حوزه مقاومت جمهوری اسلامی بوده که محصول خون شهدا و ایثارگری های ایثارگران است.

مهر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها