رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 462228

بهزاد نبوی: شناسایی 2 جاسوس اسراییل در دفتر سردار نقدی/ 60 درصد ثروت ملی در اختیار 4 نهاد

ساعت 24-بهزاد نبوی با اشاره به خطر وجود جریان نفوذ در سطوح مختلف نظام تصریح کرد: من معتقد هستم که در کشور کارهایی می شود که نمی توان آن ها را به اصلاح طلبان و اصولگرایان نسبت داد یا حتی ناشی از تند روی دانست.

بهزاد نبوی
ستاد اجرایی فرمان امام، قرارگاه خاتم، آستان قدس و بنیاد مستضعفان، هیچیک از اینها ارتباطی با دولت و مجلس ندارند.

بهزاد نبوی فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: نباید مشکلات کشور را به عملکرد دو جناح اصلاح طلب و اصولگرا تقلیل داد ، اختیارات دولت بر طبق قانون اساسی حدود ۱۰ الی۲۰ درصد کل اختیارات اداره کشور است و باید در همین حد از دولت انتظار داشت.

به گزارش عصرایران، نبوی تاکید کرد: تردیدی نیست که مردم نسبت به این دو طیف سیاسی دچار سرخوردگی شده اند اما این سرخوردگی عمدتا ناشی از عملکرد کل مجموعه سیاسی ما است .

وی در ادامه با اشاره به اینکه بخش های انتخابی حاکمیت سهم کمی در اداره کشور دارند افزود: در کشور ما چهارنهاد هست که ۶۰ درصد ثروت ملی را در اختیار دارند؛ ستاد اجرایی فرمان امام، قرارگاه خاتم، آستان قدس و بنیاد مستضعفان، هیچیک از اینها ارتباطی با دولت و مجلس ندارند.

نبوی در خصوص ضرورت شکل گیری یک جریان سیاسی جدید موسوم به جریان سوم نیز گفت: بنظر می رسد جریان سوم یک جریان پوپولیستی باشد که شعارهای پوپولیستی و به ظاهر عدالت خواهانه می دهد. مبارزه با فساد انتخابی را در دستورکار قرار می دهد یعنی برخی افراد فاسد انتخاب شده را هدف قرار می دهد ، به ریشه ها و اصل فساد خیلی کار ندارد. شعار جوانگرایی می دهد. با این شعار نسل اول و دوم انقلاب را عملا کنار میگذارد. آنچه که توسط این جریان موسوم به سوم مطرح نمی شود مردم سالاری و توسعه سیاسی و سرمایه گذاری در کشور است . عدالت ورزی در جامعه فقیر حاصلی جز توزیع فقر ندارد. کاری که در شوروی اتفاق افتاد و به فروپاشی منتهی شد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به خطر وجود جریان نفوذ در سطوح مختلف نظام تصریح کرد: من معتقد هستم که در کشور کارهایی می شود که نمی توان آن ها را به اصلاح طلبان و اصولگرایان نسبت داد یا حتی ناشی از تند روی دانست. مثلا در دفتر سردار نقدی دو جاسوس اسرائیل شناسایی شد که در زندان با برخی زندانیان سیاسی هم بند بودند، که یکی از آنها اعدام شد. اینها در رده های پایین است. و من نگران رده های بالاترهستم. بطور مثال در ماجرای بمب گذاری پاریس در محل مراسم مجاهدین خلق، درست زمانی این اتفاق رخداد که آقای روحانی برای اعلام حسن نیت به اروپا سفر کرده است . موضوع نفوذ بسیار مهم و جدی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

نبوی درخصوص شرایط کنونی کشور افزود: مقاوم کردن مردم در برابر مسائل حداقلی اقتصادی پادزهر و پاتک حوادث دی ماه ۹۶ است. یکی دیگر از راه های ایستادگی داشتن برخورد معقول در سیاست خارجی است. باید روابطمان را با چین، روسیه و اروپا مستحکم کنیم . اقدامات ماجراجویانه نظامی و تهدیداتی نظیر تهدید به بستن تنگه هرمز را به هیچ وجه مفید نمی دانم.

الف

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها