رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 462256

برانکو: الاهلی امسال بدون من قهرمان میشود!

ساعت 24-سرمربی سابق الاهلی و پرسپولیس از رقم دقیق قرارداد با تیم عربستانی پرده برداشت و از مشکلاتی که باشگاه الاهلی داشت پرده برداشت.

برانکو ایوانکوویچ، سرمربی سابق پرسپولیس که به تازگی از مربیگری الاهلی عربستان برکنار شده بود مصاحبه ای تفصیلی با نشریه «الریاضیه» عربستان انجام داد که به شرح زیر است:

* چرا از الاهلی برکنار شدید؟

می تواند از باشگاه الاهلی این سوال را بپرسید. برکناری ام خیلی زود انجام شد. واقعا محال بود که بتوانیم در دو هفته ابتدایی لیگ نتیجه بگیریم مخصوصا اینکه مصدومان و غایبان زیادی داشتیم. لیما در ایام فیفا دی در تیم حضور پیدا کرد و تنها یک هفته به بازی الوحده باقی مانده بود. از سوی دیگر بلایلی الجزایری خیلی دیر به تمرینات تیم اضافه شد. تیم اصلا آماده نبود و این تصمیم خیلی عجولانه بود به همین خاطر این سوال را باید از مسئولان باشگاه الاهلی بپرسید.

* شما در روز برکناری ات در باشگاه حضور پیدا کردی و به دفتر کارت رفتی. چگونه به تو حکم برکناری ات را ابلاغ کردند؟

در روز بعد از بازی با الوحده در تمرینات تیم حضور پیدا کردیم و روزی عادی داشتم چون تا آن موقع مسئولان باشگاه درباره ماندن یا رفتن مذاکره می کردند. رسانه ها نیز از رفتن یا ماندن صحبت می کردند. بعد از آن با احمد بامعوضه، رئیس اجرایی باشگاه صحبت کردم و او به من گفت که من از امروز دیگر نمی توانم سرمربی الاهلی باشم و قراردادم در تاریخ 16 سپتامبر فسخ شده است.

* آیا توافقی درباره قراردادت بین شما و باشگاه الاهلی انجام شد. آیا کاری برای تسویه حساب با الاهلی کردی؟

هیچ توافقی بین من و باشگاه صورت نگرفته است و تا الان چیزی امضا نکردم و تسویه حساب نکردم.

*شایعاتی مطرح بود که رئیس باشگاه الاهلی نمی خواست شما را برکنار کند اما مدیر باشگاه شما را برکنار کرد. آیا این موضوع صحت دارد؟
من هم مثل شما این اخبار را شنیدم ولی دقیقا نمی دانم چه اتفاقی افتاده است. اخبار مطرح شده اکثرا به زبان عربی هستند و من نمی توانم آنها را بخوانم به همین خاطر اطلاع چندانی ندارم.

* شما مشکلی با بازیکنان الاهلی داشتید یا همه چیز بر وفق مراد بود؟

در مسیر مربیگری ام اصلا با بازیکنان مشکلی نداشتم. طبیعی است که شما در تیم 11 بازیکن اصلی داشته باشید که همه آنها از این موضوع خوشحال هستند اما بازیکنانی نیز در تیم هستند که نیمکت نشین هستند و فرصت بازی پیدا نمی کنند و این امر باعث خشم برخی از آنها می شود. این نیز طبیعی است چون شما 30 بازیکن دارید و نمی تواند به تمام آنها بازی دهید.

* شما چرا با عمر السومه(مهاجم سوری الاهلی) پیش از دیدار با الوحده جلسه گذاشتی؟ شما در یک مصاحبه تلویزیونی گفته بودید که السومه باید روی نیمکت بنشید و سکوت کند.

من همیشه بازیکنان به صورت گروهی یا انفرادی جلسه می گذارم. جلسه من با السومه به این خاطر بود که درک اشتباهی از مصاحبه من شده است و من اصلا در آن مصاحبه این طور نگفته بودم و ترجمه اشتباه شده بود.

* آیا باخت شما مقابل الهلال و حذف شدن از لیگ قهرمانان آسیا تاثیر منفی در مربیگری ات در الاهلی گذاشت؟

ما دو بازی مقابل الهلال در شرایط سخت داشتیم. ما در اولین بازی با 4 گل شکست خوردیم و غیبت بازیکنان کلیدی ما در این بازی باعث شد این طور ببازیم چون الهلال نیز خوب نبود بلکه ما در این بازی بد بودیم.

* آیا در زمان مربیگری الاهلی کسی در کارت دخالت می کرد؟

اصلا کسی در کارم دخالت نمی کرد. من خودم در تمام بازی ها بازیکنان را انتخاب می کردم. درست است از باشگاه مشاوره هایی به من از آمادگی کدام بازیکنان می دانند اما در نهایت تصمیم گیرنده خودم بودم.

*شما کارنامه خوبی به همراه باشگاه ها و تیم های ملی ای که هدایت کردید دارید چرا در الاهلی نتوانستید عملکرد خوبی داشته باشید؟

من مربی ای هستم که 11 قهرمانی در 3 کشور مختلف به دست آوردم. به الاهلی آمدم تا این تیم را قهرمان کنم. برنامه ام برای الاهلی 2 ساله بود. برنامه من 6 ماهه یا 3 ماهه نبود. واقعا عجیب است که بعد از دو بازی آسیایی و 3 بازی لیگ به این سرعت برکنار شدم. احساس عجیبی دارم و نمی توانم آن را وصف کنم. اما این زندگی است و باید به آینده فکر کنیم. از نظر من مربی در دنیا یا برکنار شده یا برکنار می شود یا نمی داند که چه زمانی برکنار خواهد شد.

*چرا برخی از بازیکنان از فشردگی تمرینات شما شاکی بودند و از بدنسازی زیاد شما ناراحت بودند؟

برانکو خندید و گوشی خود را درآورد و صفحه باشگاه الاهلی در اینستاگرام را آورد و گفت: این تصاویر تمرین امروز الاهلی است. می بینید که آنها در سالن بدنسازی هستند. این روش طبیعی تمرین است. تازه ما وقت زیادی نداشتیم و تنها هفته ای یک بار در سالن تمرین می کردیم در حالی که اگر هفته ای 3 بار در سالن بدنسازی نیز باشیم این امری طبیعی است.

* کدام خبر وقتی در الاهلی بودید شما را آزار داد؟

بیشترین چیزی که من را عصبانی می کرد حرف هایی بود که برخی از رسانه از زبان من می گفتند درحالی که من خبری از آن نداشتم. به صورت مشخص یک مصاحبه تلویزیونی انجام دادم که خیلی خوب ترجمه کردند اما به مخاطب این طور القا کردند که من با السومه و باشگاه مشکل دارم.

* شما برای تسویه حساب با الاهلی در چند قسط با باشگاه موافقت کردید؟

نمی دانم چگونه طلبم را پرداخت خواهند کرد اما تنها چیزی که به من تا الان گفتند قراردادم را فسخ کردند و هنوز درباره امور مالی صحبت نکردیم.

*برگه قرارداد شما پیش از این منتشر شده بود که رقم قرارداد یک میلیون و 500 هزار یورو بود اما بعدا قراردادی به مبلغ 2 میلیون و 200 هزار یورویی امضا کردید. آیا کسی در این قرارداد دخیل است یا مذاکرات شما تغییر کرده بود؟

اولا قراردادم یک مسئله شخصی است و من اصلا درباره قرارداد صحبت نمی کنم. در ایمیلی که با باشگاه الاهلی زده بودم اعلام کردم که قرارداد به تنهایی 1 میلیون و 500 هزار یورو است و به همراه دو دستیارم که حقوقشان را من می دهند به رقم 2 میلیون و 200 هزار یورو می رسد.

*با صراحت بگویید مشکل الاهلی چیست؟

صبر، صبر و صبر فقط. اگر شما می خواهید به بازیکنان و مربی اعتماد کنید باید صبور باشید.

* چه تیمی را در این فصل مدعی قهرمانی در لیگ عربستان می دانید؟

به نظرم الاهلی قهرمان عربستان می شود اما متاسفانه این قهرمانی بدون من خواهد بود.

*آیا این امکان دارد که شما بار دیگر زمام الاهلی را به دست بگیرد؟

نمی دانم در آینده چه اتفاقی می افتد اما این موضوع به نظر خیلی سخت است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها