رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 464584

دلجویی ترامپ از ترکیه و اعلام همبستگی با نیروهای کرد

ساعت 24- دونالد ترامپ در اظهارات امروز (سه‌شنبه) خود، رویکردی مسالمت‌آمیز نسبت به ترکیه در پیش گرفت و اعلام کرد ترکیه، از شرکای تجاری مهم آمریکا به شمار می‌رود. او پیش‌تر تهدید به نابودی اقتصاد این کشور در صورت اقدام نسنجیده در شمال سوریه کرده بود.

div>

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ، ‌رئیس‌جمهوری آمریکا امروز (سه‌شنبه) در پیام توئیتری خود نوشت: "بسیاری از مردم به راحتی فراموش کرده‌اند که ترکیه، یک شریک بزرگ تجاری برای آمریکا است؛ این کشور سازه فولادی جنگنده‌های اف-۳۵ ما را می‌سازد. سر و کار داشتن با آن‌ها نیز خوب بوده است، به من کمک کردند تا جان بسیاری را در استان ادلب نجات دهم و به درخواست من، کشیش برانسون را که زمان زیادی از حبسش مانده بود، باز می‌گردانند".

او گفته است باید به یاد داشت که "ترکیه، یک عضو مهم در ناتو است"؛ ترامپ همچنین اعلام کرد رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه، در سیزدهم نوامبر (۲۲ آبان‌ماه) برای دیدار با او به آمریکا سفر می‌کند.

دونالد ترامپ با اشاره به اینکه واشنگتن نیروهای کرد را "به هیچ وجه" رها نمی‌کند، نوشت: "ممکن است ما در حال ترک سوریه باشیم، اما به هیچ وجه کردها را که مردمی خاص و جنگجویان شگفت‌انگیزی هستند رها نکرده‌ایم. رابطه ما با ترکیه که از اعضای ناتو و شریک تجاری ماست نیز بسیار خوب بوده است؛ ترکیه جمعیت بزرگی از کردها را داراست و کاملا می‌داند با خارج شدن تنها ۵۰ سرباز ما از آن ناحیه سوریه، هرگونه مبارزه غیر لازم برای اقتصاد و واحد پول شکننده آن‌ها ویرانگر خواهد بود. ما به کردها مساعدت مالی/تسلیحاتی ارائه می‌دهیم!".

رئیس‌جمهوری آمریکا به تازگی درخصوص انجام اقدامات نسنجیده در سوریه، به ترکیه هشدار نابودی اقتصاد این کشور را "همانطور که قبلا انجام داده است" داد.

اردوغان شنبه اعلام کرد کشورش در روزهای آتی در سوریه عملیاتی انجام خواهد داد تا نواحی مرزی را از نیروهایی که آنکارا آن‌ها را تروریست می‌خواند، پاک کند. او همچنین به ایجاد "منطقه امنی" که زمینه بازگشت پناهجویان سوری ساکن ترکیه به سوریه را فراهم می‌کند، وعده داد.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها