رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 464656

زاهدی: دولت مراقب معیشت مردم و مسائل اجتماعی باشد

ساعت 24-نماینده کرمان در مجلس با بیان اینکه دولت موظف است مراقب معیشت مردم و مسائل اجتماعی باشد، گفت: دولت باید ثروت افراد را از میزان درآمدشان مجزا کرده و با راستی‌آزمایی اقدام به قطع یارانه‌ افراد پر درآمد جامعه کند.

محمدمهدی زاهدی نماینده کرمان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با تأکید بر این‌که دولت موظف است مراقب معیشت مردم و مسائل اجتماعی باشد، گفت: دولت باید ثروت افراد را از میزان درآمدشان مجزا کرده و با راستی‌آزمایی اقدام به قطع یارانه‌ افراد پر درآمد جامعه کند

وی افزود: امروزه تنها افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی نیاز به یارانه ندارند بلکه چندین میلیون از جمعیت بدون حمایت هیچ نهادی مستحق دریافت یارانه هستند و حتی در تامین نان شب خود وا مانده‌اند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: با توجه به شرایط سخت اقتصادی، گرانی کالاها و کاهش ارزش پول ملی ضروری است تا یارانه افراد ثروتمند جامعه حذف شود.

نماینده مردم کرمان در مجلس با بیان اینکه قطع یارانه پردآمدها و تزریق آن به حوزه صنعت، تولید، و کشاورزی لازمه رشد کشور است، افزود: دستیابی به اقتصاد مقاومتی و برون رفت از شرایط کنونی، لازمه قطع پرداخت یارانه نقدی دهک‌های پردرآمد است.

زاهدی با اشاره به اینکه تا کنون یارانه از دولت دریافت نکرده است، اظهارداشت: شکی در حذف یارانه پر درآمدها نیست و باید این کار را انجام دهد، براساس قانون در شناسایی دهک‌های پردرآمد جامعه سرعت عمل بیشتری به خرج دهد و هرچه سریعتر دهک های پر درآمد را از لیست یارانه بگیران حذف کند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تا کید کرد: دولت براساس قانون برنامه ششم و بودجه سال 98 مکلف شده تا یارانه 3 دهک بالای درآمدی را حذف کند و راه گریزی برای حذف این دهک ها ندارد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها