رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 464664

پادشاه جودو همچنان بی رقیب و بی شکست

ساعت 24-جودوکار سنگین وزن تیم ملی فرانسه بامداد امروز در دیدار پایانی رقابتهای گرنداسلم برزیل رقیب خود از کشور میزبان را شکست داد و به نشان طلا دست یافت.

خبر
پنجمین گرنداسلم سال ۲۰۱۹ یکشنبه هفته جاری در برازیلیا با حضور ۳۱۶ جودوکار از ۵۵ کشور آغاز شد. میزبان با چهار طلا، ۹ نقره و چهار برنز عنوان نخست را کسب کرد و ژاپن با دو طلا و دو برنز نایب قهرمان شد و انگلستان با یک طلا، یک نقره و دو برنز در جایگاه سوم ایستاد.

اما نکته مهم این رقابتها، مبارزات دسته فوق سنگین یا همان ۱۰۰+ کیلوگرم بود، جائیکه «تدی رنر» در دومین حضور خود در مسابقات سال ۲۰۱۹ موفق به کسب مدال طلا شد و خود را به سهمیه المپیک نزدیک کرد. رنر که از سوی فدراسیون جهانی لقب «پادشاه جودو» را گرفته، قبل از مسابقات گرندپری «مونترال» ۲۰۱۹ نزدیک به ۲۰ ماه از تاتامی مسابقات دور بود و با ۷۰۰ امتیاز تا مکان ۳۶ رنکینگ جهانی پائین رفتهب و، با کسب دومین طلای متوالی خود را به کسب سهمیه نزدیک کرد.

وی با برتری مقابل «کاگورو» از ژاپن، «تسووف» از روسیه، «کارپلاک» از جمهوری چک و «دیود مورا» از برزیل روی سکوی نخست ایستاد. «کارپلاک» با مدال طلای جهان و نفر یک رنکینگ که سه ماه قبل برابر «رنر» بازنده تاتامی را ترک کرده بود، برای شکست این غول فرانسوی به برزایلیا آمده بود، بازهم در نیمه نهایی مغلوب «رنر» شد و با مدال برنز به کشور خود بازگشت.

«تدی رنر» که دو طلا و یک برنز المپیک، ۱۰ طلا و یک نقره جهان را در کارنامه دارد، کسب سومین مدال طلای المپیک را هدف قرار داده است. «پادشاه جودو» با کسب این مدال طلا، به ۵۲ پیروزی متوالی خود ادامه داد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها