رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 464681

درخواست دوباره انگلیس از آمریکا برای استرداد قاتل نوجوان انگلیسی

ساعت24-وزیر امور خارجه انگلیس از سفیر آمریکا در لندن خواست این کشور در موضع خود در قبال پناه دادن به قاتل آمریکایی یک نوجوان انگلیسی تجدیدنظر کرده و اقدام صحیح را انجام دهد

laquo;دومینیک راب» وزیر امور خارجه انگلیس از آمریکا درخواست کرده است در اعطای مصونیت دیپلماتیک به زنی که طی تصادف رانندگی موجب قتل یک شهروند انگلیسی شده است، تجدید نظر کند.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «اسکای نیوز»، طبق اعلام سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس، راب روز گذشته با سفیر آمریکا در لندن دیدار کرده و خواستار بازگرداندن فرد قاتل به انگلیس شده است.

این سخنگو به اسکای نیوز گفت: «وزیر امور خارجه امروز با سفیر آمریکا دیدار کرد و از آمریکا درخواست کرد در موضع خود تجدیدنظر کند و کار صحیح را در خصوص خانواده هری دان انجام دهد».

دو ماه پیش در نزدیکی روستای «کراتن» در شمال غرب لندن یک سانحه رانندگی به مرگ جوانی ۱۹ ساله به نام «هری دان» منجر شد. روشن شده که راننده متخلف، «آن ساکولاس» همسر یک دیپلمات آمریکایی است. خانواده این جوان گفته‌اند که همسر این زن احتمالا عضو سرویس اطلاعاتی آمریکاست، اما در پوشش دیپلمات در انگلیس فعالیت می‌کرده است.

با وجود درخواست رسمی پلیس انگلیس، وزارت خارجه آمریکا نه تنها از لغو مصونیت این زن خودداری کرده، بلکه بر خلاف وعده اولیه، وی را به آمریکا بازگردانده است.

مصونیت دیپلماتیک، کشور میزبان را از پیگرد قضایی دیپلمات و خانواده وی منع می‌کند. با این وجود در صورتی که جرم دیپلمات یا اعضای خانواده وی جدی و خارج از محدوده وظایف آن‌ها باشند، کشور فرستنده می‌تواند این مصونیت را رفع کرده و اجازه دهد تا کشور میزبان فرد متخلف را محاکمه کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها