رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 464683

ظریف: اقلیتی بسیار کوچک از نگرانیهای مردم عراق سوءاستفاده کردند/پامپئو حقوقدانان خوبی ندارد/تحریم بانک مرکزی به هر شکلی غیرقانونی است

ساعت24-وزیر امور خارجه ایران گفت: برخی تلاش کردند از نگرانی‌های بر حق مردم عراق سوءاستفاده کنند که اقلیت بسیار کوچکی هستند و نماینده مردم عراق نیستند.

ظریف
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) در حاشیه کنفرانس بین‌المللی اقتصاد جهانی و تحریم در دانشگاه الزهرا و در جمع خبرنگاران درباره اوضاع کنونی عراق عنوان کرد: احساس می‌کنم هم مردم عراق نگرانی‌های کاملا بر حقی دارند و دولت عراق هم صریحا اعلام کرده تمام تلاشش را برای رفع نگرانی‌ها و ناملایماتی‌ که بر مردم عراق روا شده به کار خواهد بست.

وی افزود: از طرفی هم برخی تلاش کردند از این نگرانی‌ها سوء استفاده کنند که آنها یک اقلیت بسیار کوچکی هستند و نماینده مردم عراق نیستند.

* آقای پامپئو حقوقدانان خوبی ندارد/تحریم بانک مرکزی به هر شکلی غیرقانونی است

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در سخنرانی خود در این کنفرانس با اشاره به اظهارات «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا مبنی بر اینکه «اگر مردم ایران می‌خواهند غذا برای خوردن داشته باشند، باید دولتشان را وادار کنند که سیاستش را تغییر دهد»، گفت: من فکر می‌کنم آقای پامپئو حقوقدانان خوبی ندارد که به او بگویند این حرف یعنی تروریسم و جنایت جنگی؛ چون اگر تعریف جنایت جنگی را نگاه کنید گرسنگی دادن از مصادیق جنایت جنگی است و تروریسم هم از مصادیق جرم بین‌المللی است.

وی افزود: وقتی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران عنوان تحریمی‌اش از SDN به SDGT تبدیل می‌شود، تنها تفاوتی که این اختلاف تعبیر ایجاد می‌کند این است که بانک مرکزی منبعد نمی‌تواند غذا و دارو خریداری کند. یعنی بانک مرکزی اجازه ندارد به عنوان اهرم و ابزار اقتصاد خارجی جمهوری اسلامی ایران برای مردم ایران غذا و دارو بخرد.

ظریف تحریم بانک مرکزی را به هر شکلی غیرقانونی خواند و گفت: چون بانک مرکزی بیشترین میزان مصونیت را در یک نهاد دولتی دارد، برای حفظ شرایط اقتصادی بین‌المللی.

رئیس دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: عنوان کرد: این دو را کنار هم بگذارید، اقدام آمریکا نه تنها حائز شرایط حقوقی و کلاسیک برای تحریم نیست، بلکه حائز شرایط حقوقی و کلاسیک برای تروریسم اقتصادی است که تروریسم اقتصادی و جنگ اقتصادی به لحاظ اینکه شهروندان غیرنظامی، هدف اصلی آن هستند، جنایت جنگی محسوب می‌شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها