رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 464836

ترامپ خواهان رفع اتهام از «رضا ضراب» شده بود

ساعت24-بلومبرگ در گزارشی از تلاش ترامپ برای رفع اتهام از تاجر ایرانی-ترکیه‌ای افشاگری کرد.

به نقل از بلومبرگ، دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۷ به رکس تیلرسون وزیر خارجه وقت آمریکا فشار آورده بود تا وزارت دادگستری را برای رفع اتهام علیه رضا ضراب تاجر ایرانی-ترکیه‌ای قانع کند.

رکس تیلرسون درخواست رئیس‌جمهور آمریکا را نپذیرفت و استدلال کرد این کار دخالت در تحقیقات جاری قضایی درباره ضراب خواهد بود و همان زمان فورا به جان کلی رئیس دفتر کاخ سفید گفت که این درخواست غیرقانونی خواهد بود. منابع مطلع به بلومبرگ گفتند سایر حاضران در کاخ سفید از درخواست رئیس‌جمهور جا خوردند.

این در حالی است که مقام‌های کاخ سفید پاسخگوی بلومبرگ در این مورد نشدند. اما یک شخص آشنا به موضوع گفت که وزارت دادگستری هرگز قصد کنار گذاشتن اتهامات علیه ضراب را نداشته است.

ضراب، رودی جولیانی را به عنوان وکیل استخدام کرده بود، جولیانی گفته است که او مکررا با مقام‌های دولت تماس می‌گرفته تا راه حلی دیپلماتیک برای موکل خود در خارج از دادگاه بیابد. این موضوع ابتدا با تکذیب رودی جولیانی مواجه شد اما پس از مدتی او در این مورد گفت: به فرض که این کار را انجام داده باشم. من در آن زمان یک وکیل خصوصی بودم و ممکن است چنین کاری هم کرده باشم.

همزمانی انتشار این در خواست ترامپ و تصمیم او برای خروج از سوریه می‌تواند انتقادهای بیشتری را در میان جمهوری‌خواهان علیه او ایجاد کند. همچنین نشان می‌دهد که رئیس‌جمهور آمریکا برای حل مسائل به استفاده از روش‌های غیر معمول نیز می‌پردازد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها