رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 465103

رئیس صداوسیما: صداوسیما در انتخابات بیطرف است

ساعت 24-عبدالعلی علی عسکری گفت که سازمان صداوسیما با رعایت بی‌طرفی کامل، زمینه را برای حضور پرشور مردم در انتخابات فراهم می‌کند.

style="text-align:justify">عبدالعلی علی عسکری رئیس صداوسیما در جمع مدیران مراکز استان‌های سازمان ضمن قدردانی از فعالیت‌های گسترده شبکه‌های استانی در پوشش رسانه‌ای ماه محرم و صفر بر ضرورت نقش فعال این مراکز در مناسبت های پیش رو از جمله اربعین، 22 بهمن و همچنین انتخابات مجلس یازدهم که اسفند امسال برگزار می‌شود، تاکید کرد.

رئیس رسانه‌ملی در این نشست گفت: سازمان مانند همیشه، دقیق، هوشیار و به روز اما با رعایت بی‌طرفی کامل، زمینه را برای حضور پرشور مردم در انتخابات فراهم می‌کند تا انشاءالله مجلسی انقلابی و باکیفیت در راستای اهداف گام دوم انقلاب تشکیل شود.

علی عسکری به تلاش شبانه‌روزی دشمنان برای تزریق یاس و ناامیدی در آستانه انتخابات اشاره کرد و گفت: وظیفه ما به عنوان فراگیرترین و مؤثرترین رسانه کشور در میدان جنگ نرم، سنگین است.

وی با تأکید بر استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود در عرصه‌های گوناگون هنری، فرهنگی، اجتماعی و فضای مجازی برای ایجاد فضایی رقابتی، سالم و پرشور در روزهای منتهی به انتخابات مجلس، گفت: مراکز نقش مهمی در ایجاد این فضا دارند و جا دارد هر مرکز بسته به شرایط خاصی که دارد با شناسایی ظرفیت‌ها و بهره‌گیری از آنها، زمینه حضور حداکثری ساکنان استان خود را فراهم کند.

رئیس رسانه ملی به اهمیت فضای مجازی در انتخابات اخیر اشاره کرد و گفت: این فضا، تهدیدات و فرصت‌های فراوانی دارد که ما باید با شناسایی و خنثی‌سازی تهدیداتی که از سوی دشمنان نظام ایجاد می‌شود از فرصت‌های متنوع این فضا نهایت بهره را ببریم. حضور در فضای مجازی، رویکردی دانش پایه است که نیاز به مهارت‌های گوناگون رسانه‌ای دارد و می‌بایست همه همکارانی که در این عرصه فعالند به آن‌ها مسلط باشند.

رئیس رسانه‌ملی جایگاه فضای مجازی در انتخابات اخیر را به میدان بزرگ جنگ نرم تشبیه کرد و گفت: باید بدانید دشمن، بدون توجه به اخلاقیات، جوانمردی و اصول مرسوم تلاش می‌کند تا ناکامی‌های خود در سال‌های اخیر به خصوص ناکامی در برپایی اغتشاشات در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی را با ایجاد تشنج در جریان انتخابات 98 جبران کند. می‌توان با بهره گیری از سرعت انتقال پیام در فضای مجازی، ضمن خنثی سازی حرکات رسانه‌ای دشمنان در جهت اقناع عمومی‌ گام برداریم.

وی با اشاره به تولیدات مؤثر مراکز استان‌ها از جمله آثار نمایشی تصریح کرد: شبکه‌های استانی با استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری، آداب و رسوم و شخصیت‌های ملی و استانی را در قالب‌های مختلف برنامه‌سازی از جمله آثار نمایشی به تصویر بکشند. همچنین باید با برنامه‌ریزی دقیق و طولانی‌مدت، در مسیر تولید آثار مشترک مراکز استان‌های مرزی با کشورهای همسایه گام برداریم.

رئیس رسانه ملی در بخش دیگری از سخنان خود، خبرنگاران مستقر در استان‌ها را چشمان نافذ رسانه ملی معرفی کرد و گفت: گاهی یک گزارش خوب محلی می‌تواند جریان‌سازی کند و باعث توجه بیشتر مسئولان کشوری به رویدادی استانی شود.

وی به مدیران کل مراکز استانها تأکید کرد که از خبرنگاران در برابر هجمه‌های گوناگون دفاع کنند و همواره حامی تولیدات حوزه خبر بوده و بدون توجه به جناح بندی‌ها و دسته بندی‌ها بر ارائه اخبار درست و دقیق و شفاف بکوشند.

علی عسکری در پایان به حضور میلیونی مشتاقان امام حسین(ع) در راهپیمایی اربعین اشاره کرد و گفت: فعالیت مجاهدانه همکاران در بخش‌های مختلف سازمان، به خصوص قرارگاه‌های رسانه ای اربعین در استان‌های مرزی نقش مهمی در رونق هر چه بیشتر این مراسم داشته و این حضور، نشانه جایگاه موثر رسانه ملی است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها