رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 468537

«نه» شهرداری به انتصابات سیاسی

ساعت 24-شهرداری تهران از پیروزی اصلاح‌طلبان در شورای شهر همواره گرفتار حواشی بوده که بعضا از سوی مدعیان اصلاح‌طلبی برای بهشت نشینان ایجاد می‌شود. این حواشی بیش از همه در مقاطعی پررنگ بود که اعضای شورای شهر قصد انتخاب شهردار داشتند و در آن مقاطع برخی بیرون از شهرداری خود را محق اظهارنظر در مورد انتخاب شهردار می‌دانستند و ادعایشان این بود که در پیروزی اعضای شورای شهر نقش داشتند!

خبر
اعضای شورای شهر اما چندان اعتنایی به این ادعاها نداشته و ندارند و حضور خود را تنها نتیجه رای مردم می‌دانند. حاشیه‌سازان اما ظاهرا خسته نمی‌شوند و هر روز به ایجاد چالش و حاشیه جدید برای شهرداری مشغول هستند و به‌ویژه انتصابات شهردار تهران را زیر سوال می‌برند.

اشتباه هر که از ما نیست، بر ماست

12 آبان بود که برخی سایت‌ها نوشتند: «یک خبر نگران کننده از شهرداری تهران؛ آیا معاون قالیباف، نبض فرهنگی شهرداری اصلاح‌طلبان را در دست می‌گیرد؟» منظور آنها انتصاب حجت‌الاسلام امرودی به عنوان رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران بود. سایت‌های دلواپس در ادامه نوشتند: «روند انتصابات در شهرداری تهران بسیار کند و حتی برخلاف میل رای دهندگان تهرانی بوده است. از همان روزهای نخست، نقدها نسبت به انتصابات و ابقای نیروهای ارشد قالیباف شروع شد، اما متاسفانه تاثیری بر روند سریع ترفیع‌های این افراد نگذاشت. اما در این میان اتفاقی در حال وقوع است که بیش از پیش جریان‌های حامی مدیریت فعلی شهری را نگران کرده و ضربه‌ای سنگین به اعتبار و حسن شهرت تیم جدید حاکم بر شهرداری محسوب می‌شود: انتصاب احتمالی حجت‌الاسلام امرودی به‌عنوان رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران. او پیشتر، پس از محمدعلی ایازی، سکان مدیریت فرهنگی و اجتماعی شهرداری در دوره محمدباقر قالیباف را عهده‌دار بود.» اگر عملکرد این سایت‌ها مورد بررسی قرار گیرد چنین نتیجه‌ای حاصل خواهد شد که آنها انتصاب هر مسئولی را مورد نقد قرار داده‌اند مگر آنکه منفعتی در آن داشتند و اکنون هم نگران آن هستند که حجت‌الاسلام امرودی اهل تعامل با آنها نباشد! حناچی از زمان جلوس بر کرسی شهرداری خط بطلانی بر انتخاب مسئول بر اساس سفارش و بدون در نظر گرفتن توانایی‌ها بود و به‌خوبی می‌دانست انتقاداتی متوجه او می‌شود اما برای شهردار تهران عملکرد مثبت شهرداری بیش از جناح‌بندی‌های سیاسی ارزش دارد.

نه به رفتار سلیقه‌ای در انتصابات

یا در مورد دیگری انتصاب سیدحسین میراسماعیلی به عنوان سرپرست روابط عمومی منطقه 4 تهران بهانه برخی برای انتقاد به شهرداری شد. منتقدان با انتشار عکس‌هایی، او را به عنوان یکی از حمله‌کنندگان به سفارتخانه انگلیس معرفی کردند. برخی نیز از او دفاع کردند. رویداد24 نوشت؛ مدیر روابط عمومی شهرداری تهران می‌گوید: برای ما پیشینه سوء از ایشان محرز نشده است و در حال بررسی این موضوع هستیم. غلامحسین محمدی با تاکید براینکه که انتساب در مناطق بر عهده شهرداران هر منطقه است، می‌گوید: میراسماعیلی در حال حاضر از سوی شهردار منطقه به عنوان سرپرست روابط عمومی به ما معرفی شده است و ما تنها اقدام به رد یا تایید فرد معرفی شده می‌کنیم و خودمان کسی را مستقیما معرفی نمی‌کنیم، اما خودمان را موظف می‌دانیم که از همه نیروهای شایسته شهرداری استفاده کنیم. رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران در دفاع از انتصاب میراسماعیلی می‌گوید او 10 سال است که به عنوان کارمند شهرداری مشغول به کار است و عملکرد مثبتی هم دارد و از حدود 2 سال پیش در مرکز ارتباطات شهرداری سمت‌های بالاتری داشته و پیش از حضور من در سمت فعلی در مقطعی معاون اجرایی این مرکز بوده است و اکنون هم به عنوان کارمند شهرداری حق دارد فعالیت کند. محمدی با اشاره به اینکه میراسماعیلی فعلا سرپرست روابط عمومی منطقه 4 بوده و هنوز به کمیته انتصابات معرفی نشده است، می‌گوید: قطعا اگر هم معرفی شود، سلیقه‌ای برخورد نمی‌کنیم و برخوردمان تخصصی است. به نظر من بخشی از حساسیتی که روی این موضوع ایجاد شده واقعی نیست و ما براساس شایستگی‌های افراد و نوع عملکردشان تصمیم می‌گیریم. در شهرداری انتصابات مهم و قابل دفاع و منطبق با رای مردم انجام شده و نمی‌توان با ایراد اتهاماتی مبهم به افراد یک طرفه قضاوت نمود.

یک بام و دو هوا

اکنون منتقدان به انتصاب‌ها در شهرداری تهران باید به این سوال پاسخ دهند که کارآمدی مهمتر است یا انتصابات جناحی و سیاسی؟ مگر لیست امید برای مجلس دهم با رویکرد چشم پوشیدن به گرایش و توجه به کارآمدی تهیه و ارائه نشد پس چرا امروز از شهردار تهران درخواست توجه به منافع و گرایش‌های سیاسی در انتصابات را دارند؟ نباید فراموش شود که جامعه آگاه به رفتارهاست.

منبع : آرمان ملی

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها