رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 468563

نکاتی که در سفر به تایلند باید به آن توجه داشت

رپورتاژ تبلیغی / تایلند به لطف سواحل و جاذبه های دیدنی بسیاری که دارد، یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در دنیا به حساب می آید.

سالانه میلیون ها گردشگر از سراسر دنیا به تایلند سفر می کنند و با توجه به آب و هوای تایلند، تقریباً در هر فصل گردشگران مختلفی در این کشور حضور دارند. اگر شما هم قصد دارید به تایلند سفر کنید خوب است بدانید قوانین مختلفی در تایلند وجود دارد که می بایست پیش از سفر از آن ها اطلاع داشت. در ادامه با ما همراه باشید تا با برخی از قوانین عجیب و جالب تایلند آشنا شوید.

ریختن زباله در سطح شهر و کلاه برداری از آن

بانکوک پایتخت تایلند، یکی از شلوغ ترین شهرهای این کشور به حساب می آید و حتی در کنار جمعیت بومی ها، گردشگران بسیاری هم به این شهر بخاطر معابد بی نظیرش سفر می کنند. میدیریت شهری بانکوک جهت حفظ ظاهر و پاکیزگی شهر قانونی را وضع کرده که هم گردشگران تور تایلند و هم مردم عادی نباید زباله های خود را در سطح شهر بریزند چراکه توسط پلیس به شدت با آن ها برخورد شده و مبلغ 2500 بات هم می بایست به عنوان جریمه پرداخت کنند.

اما افراد سودجود و کلاهبردار از گردشگران سوءاستفاده کرده و با معرفی خود به عنوان بازرس، مبالغ زیادی گاه تا بیش از 10هزار بات را از گردشگران دریافت می کنند. لذا در صورتیکه با ریختن زباله بر روی زمین با بازرس مواجه شدید حتماً کارت شناسایی او را ببینید.

حمل مواد مخدر و قوانین سختگیرانه آن

به غیر از انواع مواد مخدری که در جهان وجود دارد، در تایلند هم نوعی ماده مخدر بومی با نام یابا یافت می شود که در جنوب این کشور به تولید می رسد. با اینکه حمل این ماده و فروش آن جرم محسوب می شود اما گردشگران تور لحظه آخری تایلند می توانند به راحتی در هر کجای این کشور آن را تهیه کنند.

تایلند به لطف شب های زیبا بخصوص در کنار معابدش، باعث شده گردشگرانی که به این کشور سفر می کنند شب زنده‌داری کنند لذا ممکن است برخی گردشگران در دورهمی هایی که با تایلندی ها دارند با این ماده مخدر روبرو شوند. خوب است بدانید یابا به معنای دیوانگی بوده و مصرف آن، همانطور که از نامش مشخص است می تواند پیامدهای ناخوشایندی به همراه داشته باشد. لازم به ذکر است جزای حمل این ماده مخدر در تایلند، مرگ می باشد.

پوشش هنگام رانندگی

در فصل گرما، هوای تایلند به شدت گرم و شرجی بوده و آفتاب سوزانی هم بر شهر می تابد. در تایلند استفاده از موتور سیکلت بخاطر ترافیک و دلایل دیگر بسیار رایج بوده و حتی ممکن است آزاردهنده نیز باشد. اگر شما هم می خواهید در تایلند موتورسواری کنید خوب است بدانید موتورسواری بدون پیراهن یا تیشرت، علاوه بر آفتاب سوختگی، جریمه سنگینی هم به همراه دارد.

مهم ترین قانونی که در تایلند می بایست رعایت کرد: احترام به سلطنت

تقریباً تمام گردشگران قیمت تور تایلند می دانند که در سفر به این کشور می بایست به معابد و سلطنت احترام بگذارند. در تایلند هرروز ساعت 8 صبح و 6 بعد از ظهر مردم از جای خود بلند شده و ادای احترام می کنند چراکه در این ساعات سرود ملی تایلند پخش شده و حتی گردشگران می بایست نسبت به پخش سرود، از جای خود بلند شده و ادای احترام کنند زیرا احترام نذاشتن به سرود ملی، می تواند جریمه های سنگین و زندان را به همراه داشته باشد.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها