رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 468575

سرمایه صندوق ضمانت صادرات باید به ۵۰۰ میلیون یورو برسد

ساعت24-مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران گفت: نیاز است که سرمایه صندوق ضمانت حداقل به ۵۰۰ میلیون یورو و حتما به صورت ارزی افزایش پیدا کند.

به نقل از شبکه خبر، افروز بهرامی، مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات در برنامه ۱۸:۳۰ شبکه خبر با اشاره به رقم ۱۰ هزار صادرکننده رسمی ثبت شده درباره وضع صادرات کشور گفت: از دهه ۱۳۴۰ صنعتی سازی کشور شروع شده که استراتژی صنعت از همان اول، ناظر به خود کفایی کشور بوده و صنعت کشور از همان ابتدا، اساسا برای تامین نیاز داخل شکل گرفته و اقتصاد ما هم همواره دچار تلاطمات زیادی بوده است که به دلیل آن، نتوانسته ایم به تکنولوژی روز دنیا دست پیدا کرده و همین موضوع موجب شده نتوانیم با رقبای قدر خارجی رقابت کنیم.

وی در پاسخ به انتقادات مطرح شده مبنی بر اینکه صندوق ضمانت صادرات ایران باید از صنایع کوچک و متوسط حمایت بیشتری صورت دهد، افزود: عملکرد صندوق تابعی از عملکرد صادرات شرکتها است؛ چراکه عملا فقط ۵۰۰ شرکت صادرات کشور را انجام می‌دهند و ماهم متناسب با آن به حدود هزار شرکت خدمات می‌دهیم و برای ما فرقی نمی‌کند که شرکت بزرگ باشد یا کوچک، چراکه ما کارمزدمان را می‌گیریم.

بهرامی همچنین درخصوص کفایت سرمایه صندوق ضمن توصیه به صادرکنندگان برای استفاده از خدمات صندوق ضمانت صادرات گفت: سرمایه صندوق حدود ۱۲۰ میلیون دلار است که در مقایسه با کشورهای دیگر مثل ترکیه و عربستان بسیار کم است و نیاز است که سرمایه صندوق حداقل به ۵۰۰ میلیون یورور افزایش پیدا کند و این افزایش حتما به صورت ارزی هم باشد.

محمد لاهوتی، رئیس کنفدراسیون صادرات هم در این برنامه، با بیان این که سهم ما از صادرات جهانی باید یک درصد باشد، اما ۳ دهم درصد است گفت: صندوق ضمانت صادرات بالای ۵۵ سال قدمت دارد، اما سرمایه اندکی برای حمایت از صادرات کنندگان دارد.

وی افزود: صندوق باید از شرکت‌های کوچک و متوسط هم حمایت کند و فقط از شرکت‌های بزرگ دولتی و خصولتی حمایت نکند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها