رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 468616

پاسخ قاطع ایران به اظهارات آمریکا و اسرائیل

ساعت 24- کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم کشورمان در وین، به اظهارات نمایندگان آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی در نشست ویژه شورای حکام واکنش نشان داد.

style="text-align:justify">کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم کشورمان در وین، به اظهارات نمایندگان آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی در نشست ویژه شورای حکام واکنش نشان داد.

غریب آبادی در واکنش به اظهارات نماینده آمریکا در نشست ویژه شورای حکام مبنی بر اعتماد کامل به کار حرفه‌ای بازرسان آژانس گفت: اگر آمریکا به رویکرد و فعالیت حرفه‌ای آژانس و بازرسانش اعتماد کامل دارد، چرا به 16 گزارش پی در پی همین آژانس و بازرسان آن که پایبندی کامل ایران به برجام را تایید کردند، اعتماد نکرد و به طور یکجانبه و غیرقانونی از برجام خارج شد؟!

سفیر و نماینده دائم کشورمان در وین، در ادامه و در واکنش به اظهارات نماینده رژیم صهیونیستی درخصوص برنامه هسته ای ایران در نشست ویژه شورای حکام اظهار داشت: این رژیم باید ابتدا دستان خود را از لوث تجاوزات و جنایات و همچنین تسلیحات کشتار جمعی‌ پاک نموده و سپس وارد این نشست شود. رژیمی که عضو هیچ یک از معاهدات خلع‌سلاح و عدم اشاعه نیست و به عنوان تنها دارنده سلاح هسته‌ای، مهمترین مانع تحقق منطقه عاری از سلاح‌های هسته‌ای در غرب آسیا است، در جایگاهی نیست که به دولت‌های عضو توصیه به اجرای تعهداتشان و همکاری با آژانس نماید.

غریب آبادی همچنین در واکنش به اظهارات نماینده عربستان سعودی در نشست ویژه شورای حکام مبنی بر ضرورت همکاری کامل ایران با آژانس افزود: پادشاهی عربستان که علیرغم درخواست های مکرر آژانس، هنوز موافقتنامه جامع پادمان را تصویب و اجرا نکرده و بازرسان آژانس حق ورود به فعالیت های هسته ای آن را ندارند، چگونه از شفافیت و همکاری صحبت می کند؟! عربستان باید به فعالیت های پنهانی هسته ای خود پایان دهد و در همکاری و شفافیت، ایران را الگوی خود قرار دهد.

خبرآنلاین

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها