رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 468746

پیچ و رولپلاک سنگ نما | آذرخش ساختمان کهن

رپورتاژ تبلیغی / آذرخش ساختمان کهن مجری کلیه خدمات کار در ارتفاع بدون داربست و با روش دسترسی با طناب می باشد.

style="text-align:right">

از جمله خدمات شرکت می توان به شستشوی نمای ساختمان، جوشکاری در ارتفاع بدون داربست، رنگ آمیزی نما، نصب توری مرغی و اجرای سقف پاسیو، نورپردازی نما، نصب تابلو و بنر، پوشاندن درز انقطاع و کلیه خدماتی که در ارتفاع است و دارای دسترسی محدود می باشد.تکنسین های شرکت آذرخش ساختمان کهن آموزش دیده و دارای مدرک بین المللی ایراتا بوده و با خیالی راحت می توانید خدمات کار در ارتفاع خود را به ما بسپارید.

آیا مقاوم سازی نما ضرورتی دارد؟

برای مطالعه کامل مقاله مقاوم سازی سنگ نما می توانید لینک پیچ و رولپلاک سنگ نما را کلیک کنید.در اینجا به خلاصه ای از نکات برای آشنایی شما عزیزان اشاره می کنیم.

همانطور که همه می دانیم وجود سنگ های لق در نمای ساختمان برای جان مردم خطرناک می باشد.البته ممکن است تا قبل از مقاوم سازی سنگ هایی نیز سقوط کرده باشند.لذا مقاوم سازی نما در درجه اول برای جان ساکنین ساختمان و عابرین پیاده اهمیت بالایی دارد.پیچ و رولپلاک نما همچنین مانع از سقوط سنگ بر روی وسایل نقلیه می شود که می تواند زیان های مالی را به حداقل برساند.در نهایت بعد از موارد ذکر شده زیبایی ساختمان شما نیزانجام می شود.

اشتباهات بنایی که باعث سقوط سنگ می شود؟

در این قسمت به تعدادی از اشتباهات رایج در بنایی می پردازیم که اگر به درستی انجام نشوند باعث ریزش سنگ نما در آینده خواهند شد.

اسکوپ نشدن سنگ در زمان سنگ کاری.

دوغاب ریزی نامناسب.

مخلوط دوغاب نامناسب.

بنایی نامناسب.

خرید سنگ نامناسب مثل گرانیت برای اجرا در نما.

استفاده از نخاله برای پر کردن پشت سنگ.

استفاده از سیمان خشک برای افزایش سرعت کار.

و دیگر اشتباهات رایج اجرایی و نظارتی که باعث سقوط سنگ خواهد شد.

پیچ و رولپلاک نمای ساختمان بدون داربست و با روش دسترسی با طناب

پیچ و رولپلاک باید با استفاده از دریل و مته مناسب انجام شود.

قطر سوراخکاری با دریل با شرایط سنگ سازگاری داشته باشد.

برای سنگ های تا دو سانتی متر از پیچ 6 سانتی فولادی و رولپلاک 5 سانتی استفاده می شود.

برای سنگ های با ضخامت بیشتر از دو سانتی متر از پیچ 8 سانتی فولادی و رولپلاک 6 سانتی استفاده می شود.

پیچ و رولپلاک پاسیو با پیچ 6 سانتی و واشر انجام می شود.

از چکش به جای دریل برای سفت کردن پیچ ها استفاده نشود.

از قسمت های ترک خورده دریل کاری انجام نشود.

تعداد پیچ های استفاده شده در سنگ به اندازه کافی باشد.

از چه پیچ هایی برای مقاوم سازی نمای ساختمان استفاده می شود؟

در پیچ و رولپلاک نمای ساختمان می توان از پیچ های استیل، پیچ های فولادی و پیچ های گالوانیزه که طلایی رنگ هستند استفاده کرد.از میان این پیچ ها اگر بخواهیم به ترتیب اولویت برسی کنیم به این صورت است که پیچ های استیل از نظر مقاومت و دوام بهترین هستند و همین بهترین بودن باعث گرانتر بودن از دو پیچ دیگر نیز می شود.بعد از پیچ های استیل میتوان گفت که بهترین پیچ، پیچهای فولادی هستند که از فولاد درجه یک ساخته شده اند.این پیچ ها دارای رزوه های عالی هستند.شرکت آذرخش ساختمان از این پیچ برای پروژه های خود استفاده می کند.به طور کلی قیمت کمتری نسبت به پیچ های استیل دارند و همچنین گرانتر از پیچ های گالوانیزه طلایی رنگ می باشند.

اما در مورد پیچ های گالوانیزه طلایی که چنگی به دل نمیزند می توان گفت این پیچ ها ارزانتر از پیچ های دیگر هستند و از آهن ساخته شده اند و خیلی زودتر از سایر پیچ ها زنگ زده و خورده می شوند.

از چه رولپلاک هایی به همراه پیچ در نمای ساختمان استفاده می شود؟

شرکت آذرخش ساختمان کهن از رولپلاک ساده 5 سانتی برای پیچ 6 سانتی و رولپلاک 6 سانتی برای پیچ های 8 سانتی استفاده می کند.انواع دیگری از رولپلاک ها وجود دارند که می توانید درباره ی آن ها تحقیق کنید.رولپلاک های پرروانه ای، لبه دار، خاردار، فیشر، فلزی، شاخک دار و ... .

خزینه کردن در پیچ و رولپلاک نما چیست؟

خزینه کردن را می توان اینگونه تعریف کرد که گشاد کردن سنگ توسط مته مورد نظر به اندازه ای که گل پیچ داخل سنگ برود را خزینه کردن می گویند.خزینه کردن برای سنگ های تا دو سانتی متری نباید استفاده شود.دلیلش هم این موضوع است که ضخامت سنگ به شدت کاهش پیدا می کند و پیچ به سختی سنگ را نگه می دارد.اما خزینه کردن برای سنگ های بیشتر از دو سانت مشکلی ندارد.

نصب سنگ های ریزش کرده چگونه اجرا می شود؟

برای نصب سنگ های ریزش کرده مراحل زیر را اجرا میکنیم.

سنگ مورد نظر را خریداری کرده و به اندازه برش می دهیم.

پشت سنگ را از مخلوطی از چسب بتن و ساروج پر می کنیم.

نصب سنگ را انجام می دهیم.

سنگ را مانند دیگر سنگ ها پیچ می کنیم.

پیچ و رولپلاک سرامیک پاسیو

پیچ و رولپلاک سرامیک مانند پیچ و رولپلاک سنگ اجرا می شودکه تفاوت آن در مواردی مانند واشر و پیچ شدن در بین بندها است.فقط نکته ای که در سرامیک باید مورد توجه قرار گیرد این است که پیچ ها در بین بند زده می شود و این پیچ ها دارای واشر می باشند که بتواند سرامیک را نگه دارد.زیرا سرامیک نازک و شکننده بوده و ما مجبوریم پیچ ها را در بین بندها بزنیم.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها