رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 468806

سونامی گوجه فرنگی با خرید حمایتی کنترل شد/خرید ۴۳۰ هزار تن گوجه

ساعت24-معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: سونامی گوجه فرنگی با بزرگترین خرید حمایتی در تاریخ تعاون روستایی کشور کنترل شد.

به نقل از سازمان مرکزی تعاون روستایی،حسین شیرزاد درباره افزایش بیش از اندازه تولید گوجه فرنگی در سال جاری اظهار داشت: قیمت بالای گوجه فرنگی در سال گذشته (تا مرز ۱۷ هزار تومان در هر کیلوگرم) در وقوع این رخداد موثر بود.

وی با اشاره به اینکه سازمان مرکزی تعاون روستایی به دستور وزیر جهاد کشاورزی اقدام به خرید گوجه فرنگی مازاد کشاورزان کرد و سونامی گوجه فرنگی با بزرگترین خرید حمایتی در تاریخ تعاون روستایی کشور کنترل شد،گفت: تا کنون بالغ بر ۴۳۰ هزارتن گوجه فرنگی به شیوه توافقی و حمایتی از کشاورزان خریداری شده است که اگر خریدهای توافقی را هم به آن اضافه کنیم شاهد رشد زیادی در این زمینه هستیم.

معاون وزیر جهاد ادامه داد: در ۲۰ سال گذشته رکورد خرید سازمان تعاون روستایی برای گوجه حمایتی حداکثر ۲۵ تا ۳۰ هزار تن بود و با کمتر از ۳۰ هزار تن تنظیم بازار انجام و قیمتها به تعادل می رسید اما امسال یک رکورد تاریخی هم از نظر کثرت عملیات در استانها هم از نظر حجم خرید و هم از نظر میزان اعتبار و تسهیلات و تعداد کمی و کیفی کارخانجاتی که درگیر فرایند بودند اتفاق افتاده است.

شیرزاد با بیان اینکه جمع آوری ۴۳۰ هزارتن گوجه در ۲۲ مرکز خرید کار آسانی نیست،گفت: نزدیک به ۶۱۰۰۰ محموله از نزدیک به ۱۰۰۰۰ نفر از کشاورزان خریداری شده و تا کنون حدود ۵۰۰۰ نفر از گوجه کاران حداقل یکبار پول گرفته اند.

وی ادامه داد: تقریبا ۲۶ درصد پول گوجه کاران پرداخت شده و تعداد ۲۲ کارخانه صنایع تبدیلی در ۳۰ شهرستان کشور در طرح مشارکت داشتند. در حال حاضر ۱۳۳۸۳ تن رب فله و ۲۴۲۶۸ تن رب اسپتیک تحویل داده شده ، عملیات همچنان ادامه دارد و دو مرتبه مزایده فروش گذارده شده و از شنبه این هفته فروش بورسی رب گوجه فرنگی آغاز می شود.

شیرزاد اضافه کرد: کلیه این عملیات در عرض کمتر از ۵۲ روز صورت گرفته و یک رکورد تاریخی در سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور محسوب می شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها