رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 468823

وزیر بهداشت: اجازه ورود ذرت‌های آلوده را نداده‌ایم

ساعت 24- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: خبرهای مطرح شده در مورد ذرت‌های آلوده دروغ محض است، چرا که اجازه ورود ذرت‌های آلوده را به هیچ سیستم و چرخه‌ای نداده‌ایم.

style="text-align:justify">وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: خبرهای مطرح شده در مورد ذرت‌های آلوده دروغ محض است، چرا که اجازه ورود ذرت‌های آلوده را به هیچ سیستم و چرخه‌ای نداده‌ایم.

سعید نمکی روز شنبه در حاشیه مراسم قدردانی از بهورزان نمونه کشور در مشهد در گفت و گو با خبرنگاران افزود: ذرت‌های آلوده قبلا وارد کشور شده بود اما همه آنها بلوکه شد، بارها این موارد ارجاع شد و در مقابل آنها ایستادیم.

وی اظهار داشت: حتی اجازه ورود این ذرت‌ها را به حوزه صنایع مانند صنعت الکل‌سازی نیز ندادیم و مسائل مطرح شده پیرامون توزیع این ذرت‌ها در کشور کذب است.

او همچنین با اشاره به نقش بهورزان در عرصه سلامت گفت: بهورزان از ارکان اصلی نظام سلامت و توسعه خدمات بهداشتی و درمانی کشور به شمار می‌روند و با فعالیت‌های چشمگیر خود در پوشش فراگیر واکسیناسیون، مراقبت های بهداشتی از زنان باردار و شیرده، کودکان و گروه‌های آسیب‌پذیر باعث شده اند میزان مرگ و میر در بین گروه‌های مختلف جامعه به یک دهم قبل از پیروزی انقلاب اسلامی کاهش یابد.

وزیر بهداشت افزود: برای ارتقای شغلی بهورزان و ارتقای مدرک تحصیلی آن‌ها اقداماتی در حال انجام است و از جایگاه آنان همه جانبه حمایت خواهد شد.

وی ایجاد پرونده الکترونیک سلامت، توسعه پزشکی خانواده و سیستم ارجاع نظام پزشکی، توسعه استفاده از خدمات بهورزها با نگرش تقدم بهداشت و پیشگیری بر درمان و تقدم درمان سرپایی بر درمان بستری را از برنامه‌هایی عنوان کرد که وزارت بهداشت بر آنها تاکید ویژه دارد.

دکتر نمکی ادامه داد: طرح هر خانه یک پایگاه سلامت به زودی در سه استان کشور اجرایی می‌شود و ۴۰۰ خانه بهداشت عشایری با زیرپوشش داشتن یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت عشایر کوچ رو تا پایان امسال ایجاد می‌شود که بهورزان نقش محوری در این زمینه دارند.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها