رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 469417

همایون شجریان در مراسم رونمایی از آلبوم «افسانه چشم‌هایت» بیان کرد

برای من تعیین تکلیف نکنید

ساعت 24-آلبوم موسیقی «افسانه چشم‌هایت» به آهنگسازی مهیارعلیزاده و خوانندگی همایون شجریان وعلیرضا قربانی در تالار وحدت تهران رونمایی شد؛ آلبومی که از همان آغاز انتشار با حواشی و نقدهای بسیاری مواجه شده بود. از ساخت کلیپ این اثر در ایران مال گرفته تا استفاده از شعری که به استاد ابتهاج نسبت داده شده بود و بعداً معلوم شد این‌طور نبوده است.

خبر
در نشست رسانه‌ای این آلبوم که روز گذشته برگزار شد، مهیار علیزاده بیان کرد: «ایده انتخاب دو یا سه خواننده در یک آلبوم به مدت‌ها پیش برمی‌گشت. اوایل ضبط آلبوم «دخت پری‌وار» با آقای قربانی این پیشنهاد را مطرح کردم. همایون شجریان هم اولین گزینه برای این کار بود». او در ادامه افزود: «وقتی آهنگساز یک جاه‌طلب باشد، دوست دارد بهترین‌ها را همراه خود داشته باشد. من هم علاقه‌مند بودم بهترین خوانندگان دوران، در این پروژه حضور داشته باشند. به‌همین دلیل بعد از صحبت با علیرضا قربانی، با همایون هم موضوع را در میان گذاشتم.

علیزاده اضافه کرد:«هیچ‌ قطعه‌ای را فی‌البداهه و بی‌منظور نمی‌سازم. و قطعاً ایده و طرحی در پس آن وجود دارد. بنابراین طبیعتاً اگر می‌خواستم آهنگ‌هایی را با فراز و فرود بیشتری بسازم، قطعاً نوع دیگری کار تولید می‌کردم». او درباره حاشیه‌های به‌وجود آمده در انتخاب اشعار آلبوم هم گفت: «پروسه انتخاب شعر در این آلبوم برای من بسیارکار سختی بود و سعی کردم با توجه به اثر ماندگار نیما یوشیج، شرایطی فراهم کنم که هم به کلیت داستان لطمه نزند و هم ملودی کار با صدای هر دو خواننده همخوانی داشته باشد. در مورد حاشیه‌ها و نقدهایی که در مورد اشعار این کار مطرح شد هم باید بگویم شعر را در اینترنت جست‌وجو کردم و در همه جا به‌نام استاد ابتهاج منتشر شده بود. به همین دلیل مراتب عذرخواهی‌ام را اعلام می‌کنم.»


علیرضا قربانی هم درباره حضورش در این آلبوم گفت: «هیچ اجباری جز احساس همدلی و صمیمیت برای در کنار هم بودن من و همایون وجود نداشته است. حضور او برای من نشانه‌ای از حضور استاد شجریان است که این مهم برای من ارزشمند بود. همدلی و صمیمیت بین هنرمندان در این زمانه لازم و ضروری است».


همایون شجریان دیگر خواننده اثر نیز درباره حضورش در این کارمشترک و انتقادات به اوج‌خوانی بسیار در این آلبوم گفت: «من نقطه نظراتی داشتم که اگرعملی می‌شد، آلبوم ۱۰ تا ۲۰ درصد برایم جذاب‌تر بود؛ به‌طور مثال اگر کار در یک پرده پایین‌تر تولید می‌شد، با این هجمه مواجه نمی‌شدیم. با این حال همه این شرایط مربوط به سلیقه آهنگساز است که باید به آن توجه کرد.‌» او درباره برگزاری کنسرت مشترک این آلبوم نیز بیان کرد: «مطمئن باشید اگر شرایط فراهم شود و علیرضا قربانی موافق همکاری باشد قطعاً من از آن استقبال خواهم کرد». شجریان درباره تصمیم به انتشار یک متن انتقادی در هفته‌های گذشته در واکنش به هجمه‌های وارد شده به خودش هم گفت: «تکلیف من روشن است و دوست ندارم وارد حواشی شوم. مخالفتی با نقد کردن ندارم.

اما متأسفانه برخی افراد بنا به انگیزه شخصی دست به تخریب هنرمندان می‌زنند تا هواداران را پریشان کنند. شاید تنها خواننده‌ای‌ باشم که حتی یک کار سفارشی هم انجام نداده‌ام. حرف‌های مطرح شده بسیار کذب بود و من را وادار کرد نه با عصبانیت بلکه با واکنش به این افراد بگویم به من نگویند چه کاری انجام بدهم یا چه کاری انجام ندهم.». در بخش پایانی این مراسم همایون شجریان و علیرضا قربانی با حضور روی صحنه قطعاتی از آلبوم را به‌صورت زنده اجرا کردند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها