رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 469999

باهنر: نمیشد که همه نمایندگان از زمان و روز اجرای افزایش قیمت بنزین خبردار باشند/نمایندگان بر دولت نظارت استصوابی داشته باشند

ساعت24-دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری از تصمیم سران قوا در افزایش قیمت بنزین حمایت کرد و گفت: نمایندگان نظارت استصوابی بر عمکرد اجرای این طرح داشته باشند.

محمدرضا باهنر، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل خبرگزاری خبرآنلاین برگزار شد، با تبریک هفته وحدت گفت: امیدوارم وحدت و همدلی مسلمین توسعه پیدا کند و این گرفتاری های زیاد و انبوهی که برای ملت مسلمان تدارک دیدند، از جنگ های نیابتی، از ترورها،حمایت از تروریست ها و ...با وحدت با نظر و همدلی و همراهی همه مسلمانان کاهش پیدا کند و جامعه و امت اسلامی در یک فضای همدلی و همراهی بتواند کار را جلو ببرد.

وی افزود: اینهایی که کمر همت بسته اند که از منافع اقتصادی منطقه استفاده بکنند و برای استفاده از این منابع از هیچ کار ضدبشری هم ابا ندارند سرجای خودشان بنشینند. متاسفانه زبان اینها زبان زور است و باید با این زبان با آنها صبحت کرد. باید امت اسلامی روزبه روز متحدتر و بصیرتر در مقابل این زورگویان بایستند.

باهنر با اشاره به روز 13 آبان گفت: این روز تنها روزی است قانون تصویب شده و روز مبارزه با استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا نامگذاری شده است. هرچه جلوتر می رویم مشخص می شود که مادر و ام همه خبائث همین هیات حاکمه آمریکا هستند که موقعی که می خواهند یک هدف نامشروع برسند از همه مسائل بشری، اخلاقی و انسانی را عبور می کنند تا به منافع خودشان برسند.

وی با اشاره به تناقض گویی های مقامات آمریکایی گفت: گاهی اعلام می کنند که با مردم ایران خوب هستیم اما از سوی دیگر ضروری ترین نیازهای انسانی را وارد لیست تحریم می کنند. یا زمانیکه در کشور اتفاقی می افتد ، آشوبی می شود، شلوغی می شود و ...همه شان می گویند که با مردم ایران هستیم و حمایت شان می کنیم آنهم حمایت از مردمی که خودشان تحریم شان کردند. این رفتارها حکایت از آن دارد که ام الخبائث خود آمریکاست . با این وجود ایران و امت اسلامی نسبت به 30 یا 40 سال پیش قدرتمندتر شدیم هم قدرت آمریکا رو به افول است.

وی در ادامه این نشست خبری در پاسخ به این سوال که فکر می کنید اجرای طرح دونرخی شدن بنزین که طرح درستی هم است نیاز به کارهای اجرایی بیشتر نداشت تا این شوک به جامعه وارد نشود؟؛ گفت: استدلال ها و دلایل زیادی وجود داشت که دولت و دیگر قوا باید این طرح را عملیاتی کنند، اما اینکه این پروژه باید مدبرانه اجرا شود و سبد سیاستی برای آن تعریف شود تا براساس آن کار جلو برود نیز مهم است.

وی افزود: من خاطرم است که زمانی که قرار بود طرح هدفمندی یارانه ها اجرا شود، نزدیک به ۱۰۰ اقدام را مسئولان دولتی و مجلس تفاهم کردیم که چه باید انجام شود و چه قدامات دنبال شود.براساس آن تفاهم آن ۱۰۰ اقدام جدول زمانی داشت و مساله هماهنگی ها و همزمانی ها و چیزهای دیگر در آن لحاظ شدده بود.

باهنر تصریح کرد:البته ممکن است توقعاتی در بین مسئولان و مردم ایجاد شده باشد. مثلا برخی نمایندگان ممکن است بگویند چرا ما از روز و ساعت اجرای این پروژه اطلاع نداشتیم. درحالیکه در یک پروژه ها و پک سیاسی مانند این طرح غیرممکن است و نیاز است محرمانه هایی لحاظ شود و مراعات هایی صورت گیرد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: اگر از هفته قبل اعلام می شد که قرار است هفته آینده بنزین دونرخی شود ممکن بود برخی مسائل و مشکلات در کشور ایجاد شود، صف های بنزین شکل بگیرد، برخی دست به اقداماتی مثل ذخیره بنزین در منزل بزنند که ایجاد خطر می کرد. باید بپذیریم که زمان اجرای این طرح و اینکه از چه ساعتی و چه روزی باید اجرا شود باید بین ۱۰ تا ۱۵ نفر از مسئولان مطلع می بودند.

باهنر به نمایندگان توصیه کرد که به صورت جدی مراقبت کنند که دولت به وعده های جبرانی خود در اجرای این طرح عمل کنند.

وی ادامه داد: دولت اعلام کرد خیلی کارها قرار است انجام شود و ۱۸ میلیون خانوار یارانه جبرانی دریافت کنند. یا سهمیه های ویژه برای حمل و نقل در نظر بگیرد یا مسافرکش های اینترنتی باید مشخص شود چطور حمایت خواهند شد.

باهنر ادامه داد: متاسفانه برخی بنگاه های تولیدی و خانوارها به این قیمت بنزین اعتیاد پیدا کردند و نمی شود این اعتیاد را یک شبه بهم ریخت. می شود در یک جدول ۶ ماهه سهم را پایین آورد ولی روشن است که بهرحال این کار باید انجام می شد. خصوصا که نزدیک ۱۰ تا ۲۰ میلیون قاچاق بنزین روزانه صورت می گیرد و در شدت مصرف انرژی ما رتبه اول را در دنیا داریم که آمار مطلوبی نیست.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها