رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 470157

سازمان‌ملل: آمریکا بیشترین کودکان زندانی را در جهان دارد

ساعت 24- «مَنفِرد نواک» کارشناس مستقل سازمان‌ملل اعلام کرد که آمریکا بالاترین تعداد کودکان زندانی در جهان را به‌خود اختصاص داده است.

style="text-align:justify">به گزارش شبکه خبری فرانس ۲۴، وی که مولف گزارشی برای سازمان ملل در همین زمینه است، ‌ تاکید کرد که بیش از یکصد هزار کودک در بازداشتگاه های مخصوص مهاجران در آمریکا زندانی هستند و این پدیده آشکارا ناقض قانون بین الملل است.

وی یادآور شد که در سراسر جهان، ‌ بیش از ۷ میلیون نفر از جمعیت زیر ۱۸ سال در زندان یا بازداشتگاه های پلیس نگه داری می شوند که از این تعداد ۳۳۰ هزار نفر در مراکز بازداشتی مهاجران به سر می برند.

در گزارش سازمان ملل عنوان شده که کودکان باید به عنوان اقدام آخر، بازداشت شوند و مدت زمان بازداشت شان نیز، کمترین زمان ممکن باشد.

نواک ، جداسازی کودکان از والدینشان در مرز مکزیک – آمریکا در دوره ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» را رفتاری غیرانسانی خواند و گفت که این اقدام، در کنوانسیون دفاع از حقوق کودکان ممنوع اعلام شده است.

مقام های آمریکایی هنوز به گزارش منتشر شده از سوی سازمان ملل واکنشی نشان نداده اند.

نواک همچنین یادآور شد که مقام های واشنگتن به پاسخ نامه های وی که برای همه کشورها ارسال شده است، ‌ جوابی نداده اند.

وی تاکید کرد که آمریکا معاهدات بین المللی مهمی چون معاهده تضمین حقوق مدنی و سیاسی و منع شکنجه را تاییدکرده، اما تنها کشوری است که پیمان دفاع از حقوق کودکان را تصویب نکردهاست.

کارشناس سازمان ملل با اشاره به این که آمریکا به طور متوسط، از هر یکصد هزار کودک، ۶۰ نفر را حبس می کند، ‌ این رقم را بالاترین رقم در سراسر جهان خواند. بولیوی، بوتسوانا و سریلانکا بعد از آمریکا در رتبه های بعدی قرار دارند.

وی افزود که مکزیک نیز که بسیاری از مهاجران که از مرز آمریکا به این کشور باز گردانده می شوند، رقم بالایی در زمینه بازداشت کودکان دارد به طوری که ۱۸ هزار کودک در مراکز بازداشت مهاجران و ۷ هزار کودک در زندان های این کشور به سر می برند.

نواک، آمار مربوط به آمریکا را با آمار اروپای غربی و کانادا مقایسه کردو افزود: در اروپای غربی، این آمار به طور متوسط پنج نفر در هر یکصد هزار نفر و در کانادا ۱۴ تا ۱۵ نفر است.

وی ک گفت که دستکم ۲۹ هزار کودک که ارتباطاتی با نیروهای داعش دارند، ‌ در شمال سوریه و عراق نگه داری می شوند.۹۱۰۹

وی تاکید کرد که حتی اگر برخی از این کودکان به عنوان سرباز کودک محسوب می شوند، ‌ باید به عنوان قربانی نه مجرم با آنها رفتار شود، تا امکان اصلاح و بازگشت شان به جامعه فراهم گردد.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها