رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 471923

فرماندهی عملیات فرات و پلیس نجف به حالت آماده باش کامل درآمدند

ساعت 24- فرماندهی عملیات فرات و پلیس نجف به حالت آماده باش کامل درآمدند

خبر
در پی شدت یافتن موج اعتراضات و اقدامات خرابکارانه در نجف و کربلا فرماندهی عملیات فرات میانی و رئیس پلیس نجف تمام نیروهای امنیتی را فراخوانده و حالت فوق‌العاده اعلام کردند. این در حالی است که مسیرهای اصلی کربلا امروز (دوشنبه) همچنان توسط معترضان مسدود است.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز عراق، فرماندهی عملیات فرات و فرماندهی پلیس نجف ضمن اعلام حالت آماده باش کامل تمام نیروهای خود را فراخواندند.

لوی الیاسری، استاندار نجف از دولت فدرال خواست فورا برای توقف خونریزی‌ها در این استان وارد عمل شود و تحقیقاتی را درباره حوادث این شهر آغاز کند.

برهم صالح، رئیس‌جمهوری عراق در تماس تلفنی با استاندار نجف تاکید کرد، راه‌حل‌هایی خوبی برای وقایع نجف وجود دارد و ریاست جمهوری اوضاع و بحران را دنبال می‌کند.

یک مقام امنیتی اعلام کرد، نیروهای امنیتی در نجف به حالت آماده باش کامل درآمدند.

این مقام تاکید کرد، این نیروها در وضعیت بالاترین سطح هشدار (ج) یعنی هشدار ۱۰۰ درصدی قرار گرفتند.

به گفته این منبع، شب گذشته نیروهایی از بغداد به نجف وارد شدند تا آتش بحران را خاموش کنند.

بعد از تظاهرات روز گذشته و تلاش تظاهرکنندگان برای یورش به ساختمان استانداری تنش در کربلا حاکم شده است. در کربلا تظاهرکنندگان سعی کردند به ساختمان استانداری هجوم ببرند که نیروهای امنیتی با توسل به گاز اشک آور و بمب‌های صوتی آنها را متفرق کردند.

معترضان مسیرهای اصلی و تجاری مرکز کربلا از جمله مسیرهای الضریبه، محله البلدیه، الجایر،‌ السناتر و پل الضریبه را بستند. در پی پرتاب کوکتل مولوتف از سوی افراد ناشناس ۹ نیروی پلیس کربلا زخمی شدند.

همچنین دانشجویان در سوگ کشته‌های اعتراضات در نجف و ناصریه تظاهرات کردند.

مدیریت دفاع مدنی نیز اعلام کرد، تظاهرکنندگان بار دیگر به کنسولگری ایران حمله کرده و آنجا را آتش زدند. این برای دومین بار طی چند روز است که این اتفاق خرابکارانه رخ می‌دهد. تظاهرکنندگان چهارشنبه گذشته نیز این کنسولگری را آتش زده بودند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها