رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 471979

واکنش سفارت ایران در لندن به ادعاها علیه بعیدینژاد

ساعت24-سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن در واکنش به ادعای مطرح شده علیه «حمید بعیدی‌نژاد» با صدور بیانیه‌ای تصریح کرد، سفیر ایران هرگز کسی را تهدید نکرده است.

در این بیانیه که امروز(دوشنبه) در صفحه توئیتری سفارت منتشر شده، آمده است:‌ اتهام‌ها علیه سفیر ایران در انگلیس که توسط خبرنگاران بدون مرز و برخی رسانه‌های غربی مطرح شد، کذب و مردود هستند. بعیدی‌نژاد، هرگز کسی را تهدید نکرده است، چه برسد به خبرنگار.

پس از آنکه سفیر کشورمان اعلام کرد در نامه رسمی به نهاد ناظر بر شبکه‌های تصویری در انگلیس (آفکام)،از شبکه‌های معاند فارسی زبان همچون بی‌بی‌سی فارسی، ایران اینترنشنال و من‌وتو، به علت تحریف مغرضانه تحولات اخیر ایران و دعوت به خشونت گسترده علیه نهادهای مدنی ایران شکایت و خواستار اجرای قانون نسبت به آنها شده است، سازمان گزارش‌گران بدون مرز مدعی شد که او روزنامه‌نگاران را در خارج از ایران تهدید می‌کند.

این سازمان مدعی شد، تهدید شهروندان و به ویژه روزنامه‌نگاران و رسانه‌های یک کشور از وظایف و ماموریت سفیر نیست و ما از مقام‌های انگلستان می‌خواهیم به این اقدام‌های تهدیدکننده و خطرناک برای آزادی رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران توجه کنند.

با این حال سفارت کشورمان تصریح کرد: صرف بیان این مطلب که برخی ایرانیانی که به خواست خود در خارج از ایران هستند و از سوی شبکه‌‎‌هایی با حامی خارجی به کار گرفته شده باشند یا نشده باشند، فعالانی‌اند که تلاش دارند نظام حکومتی را در کشور تضعیف کنند، یک تهدید نیست، یک واقعیت است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها