رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 472024

واکنش شمخانی به تلاش ناکام آمریکا برای ایجاد ائتلاف دریایی در خلیج فارس

ساعت24-دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به تلاش ناکام آمریکا برای ایجاد ائتلاف دریایی در خلیج فارس، گفت: تنها ائتلاف‌هایی در منطقه راهگشا، امنیت ساز و پایدار می‌ماند که بیگانگان در آن نفوذ و دخالتی نداشته باشند.

دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی امروز (دوشنبه) در دیدار یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان، با اشاره به تلاش ناکام آمریکا برای ایجاد ائتلاف بین‌المللی به بهانه برقراری امنیت در خلیج فارس گفت: تنها ائتلاف‌هایی در منطقه راهگشا، امنیت ساز و پایدار می‌ماند که بیگانگان در آن نفوذ و دخالتی نداشته باشند.

وی گفت: کشوری که به هیچ یک از تعهدات خود نه در ارتباط با ایران و نه در مراوده با سایر کشورها پایبند نیست، نمی‌تواند قابل اعتماد باشد.
شمخانی خاطرنشان کرد: کشورهایی که بیشترین سهم را در ایجاد تنش و ناامنی در منطقه داشته‌اند و با به راه اندازی جنگ‌های متعدد و گسترش تروریسم، منطقه را به آشوب و نابودی کشاندند، هرگز به دنبال ثبات و امنیت خلیج فارس نبوده و صرفا تامین منافع خود و غارت منطقه را دنبال می‌کنند.

* عربستان در برابر خواست مردم مقاوم یمن تسلیم شود
دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه ادامه جنگ در یمن یکی دیگر از نشانه‌های رویکرد جنگ طلبانه و امنیت سوز قدرت‌های سلطه‌گر و عوامل منطقه ای آنان است، تصریح کرد: ادامه این نسل کشی جز در خدمت منافع دشمنان صلح و امنیت منطقه همچون آمریکا و اسرائیل نیست و عربستان باید با تسلیم در برابر خواست مردم مقاوم یمن بیش از این ثبات و امنیت منطقه را به خطر نیندازد.

* بن علوی: آماده‌ایم از ظرفیت‌هایمان برای رفع تنش‌های موجود استفاده کنیم
در این دیدار وزیر خارجه عمان با ابراز خرسندی نسبت به رایزنی مستمر دو کشور در موضوعات منطقه‌ای و بین المللی اظهار داشت: تنش در منطقه به نفع هیچ یک از کشورهای حوزه خلیج فارس نبوده و باید از توسعه آن به هر نحو جلوگیری شود.
بن علوی مواضع اصولی تهران و مسقط در مسائل منطقه‌ای و بین المللی را بسیار نزدیک و همگرا عنوان کرد و اظهار داشت: روابط گرم و صمیمی دو کشور در ابعاد سیاسی، اقتصادی و بازرگانی می‌تواند با برداشتن گام‌های جدید جهش قابل توجهی داشته باشد.
وزیر امور خارجه سلطنت عمان، دستیابی به امنیت پایدار در منطقه را نیازمند توافق و تفاهم مجموعه کشورهای منطقه و رفع سوء تفاهم‌های موجود عنوان کرد و اظهار داشت: عمان همواره آمادگی دارد از مجموعه ظرفیت‌های خود برای رفع تنش‌های موجود و ایجاد زمینه گفتگوی سازنده بین کشورهای منطقه بهره بگیرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها