رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 472352

حضور شرکت‌های ایرانی در پروژه‌های سدسازی و آبی سوریه

ساعت24-وزیر نیرو گفت: تا فردا عصر یادداشت تفاهمی بین ایران و سوریه با هدف همکاری در بخش آب، فاضلاب، سدسازی و غیره امضاء می‌شود.

style="text-align:justify">رضا اردکانیان در حاشیه نشست با وزیر منابع آب سوریه در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه تا عصر فردا یادداشت تفاهمی بین ایران و سوریه امضاء می‌شود، گفت: طبق این یادداشت تفاهم، شرکت‌های ایرانی در پروژه‌های سدسازی، نیروگاه‌های برق‌آبی، تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب، شبکه‌های آبرسانی، تربیت نیروی ماهر متخصص و همچنین در ساخت تجهیزات فعالیت می‌کنند.

وی افزود: در این راستا مذاکراتی انجام شد و در این نشست برنامه‌های مرکز منطقه‌ای و همکاری‌های چندجانبه در زمینه آب و فاضلاب مشخص شد. بر این اساس، درباره حضور شرکت‌های ایرانی با هدف بازسازی بخش آبفای سوریه توافق شد.

به گفته وزیر نیرو، از آنجایی که سوریه از شرایط جنگی عبور کرده، نیازمند پروژه‌های متعددی در راستای بازسازی بخش آب، فاضلاب و برق است و پس از پایان جنگ و استقرار کامل، عملیاتی می‌شود؛ طبیعتاً شرکت‌های ایرانی در این بین از اولویت‌ خاصی برخوردار هستند.

در ادامه حسین عرنوس وزیر منابع آب سوریه گفت: سوریه از حضور شرکت‌های ایرانی برای اجرای پروژه استقبال می‌کند. نشست امروز نیز مربوط به پروژه‌های مشترکی بود که ایران و سوریه می‌توانند در آن فعالیت داشته باشند و در این راستا مذاکرات خوبی داشتیم.

وی ادامه داد: قرار شد تا برای رسیدگی به وضعیت پروژه‌های موجود، تفاهمنامه‌ای بین ایران و سوریه امضاء شود.

مهر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها