رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 472711

عملیات بغداد: در تیراندازی میدان الخلانی و پل السنک نیروهای امنیتی حضور نداشتند

ساعت24-هم‌زمان که چند کشور غربی به همراه آمریکا، تیراندازی شب گذشته در بغداد را محکوم کردند، فرماندهی ارتش در بغداد گفته، نیروهای امنیتی اصلا در محل حادثه حضور نداشته‌اند.

فرماندهی عملیات بغداد امروز شنبه به حادثه تیراندازی شب گذشته در دو نقطه پایتخت که به کشته شدن چندین نفر منجر شد، واکنش نشان داد.

بغداد به مانند چند استان دیگر از دو ماه پیش شاهد تجمع و اعتراض خیابانی مردم به وضعیت سیاسی و اقتصادی عراق است. با آنکه دولت به ریاست عادل عبدالمهدی استعفا کرده، اعتراض‌ها هنوز در جریان است.

جمعه شب در تجمع معترضان در دو نقطه میدان الخلانی و پل السنک بغداد، بر اثر تیراندازی، حدود هشتاد نفر جان باخته و دهها نفر مجروح شده‌اند.

به گزارش وبگاه خبری «المسله»، فرماندهی عملیات بغداد امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که آنچه در الخلانی و السنک رخ داد به دلیل سیطره تظاهرات‌کنندگان در این دو نقطه و عدم حضور نیروهای امنیتی بود. بعد از این، تظاهرات‌کنندگان خواستار بازگشت نیروهای امنیتی برای تأمین امنیت منطقه شدند و پس از توافق با آنان، به نیروهای مسلح دستور داده شد که در این دو نقطه مستقر شوند.

آمریکا، کانادا، انگلیس و فرانسه به شکل همزمان به حادثه دیروز واکنش نشان داده و با دخالت در امور داخلی عراق، خواستار مواخذه کسانی شدند که به معترضان شلیک کرده‌اند (جزئیات بیشتر).

«ایاد علاوی» رئیس ائتلاف سیاسی «الوطنیه» عراق، هم در بیانیه‌ای به این حادثه واکنش نشان داد و درباره تداوم اعمال خشونت کسانی که آنان را «طرف‌های غیرقانونی» خواند هشدار داد (جزئیات بیشتر).

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها