رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 472712

رئیس پنتاگون: ارتش آمریکا از توانایی کافی در خاورمیانه برخوردار است

ساعت24-مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا با رد گزارش رسانه‌ها درباره بررسی افزایش شمار نیروهای این کشور در خاورمیانه گفت که ارتش کشورش اکنون از توانایی کافی در منطقه برای رویارویی با درگیری‌ها برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری رویترز؛ اسپر در جمع چند خبرنگار همزمان با تنش های واشنگتن با تهران، جابه جایی و چرخش نیروهای نظامی یا افزایش اندک شمار آنها را در آینده رد نکرد، اما افزایش ۱۴ هزار نیروی ارتش را کاملا نادرست دانست.

رئیس پنتاگون افزود: هر فرمانده نظامی خواهان توانایی های بیشتر در مکان استقرار خود است، اما اکنون ما براین باوریم که از توانایی کافی در صحنه (خاورمیانه) برای بازدارندگی ضروری برخوردار هستیم.

به گفته اسپر؛ وی همیشه درخواست ها برای افزایش نیرو را بررسی می کند، اما تاکید کرد که اکنون هیچ درخواستی برای اعزام نیرو به تعداد ۱۴ هزار تن دریافت نکرده است.

سخنان اسپر در این باره، مفصل ترین واکنش از روز چهارشنبه است که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) گزارش روزنامه وال استریت ژورنال را درباره بررسی اعزام ۱۴ هزار نظامی اضافی ایالات متحده به منطقه خاورمیانه به شدت تکذیب کرد.

رویترز افزود: ایالات متحده از ماه مه به این سو حدود ۱۴ هزار نظامی به همراه هواپیماهای بمب افکن و یگان های دفاع هوایی برای جلوگیری از آنچه واشنگتن رفتار تحریک آمیز ایران می خواند، در خاورمیانه مستقر کرده است.

تنش ها در منطقه در طول تابستان با حملات به چند فروند کشتی نفتکش که برخی در آب های ساحلی امارات متحده عربی شناور بوده اند و یک حمله هوایی گسترده به تاسیساست انرژی عربستان سعودی (سعودی آرامکو) افزایش یافته است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها