رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 472789

توضیح کدخدایی درباره بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس

ساعت24-عباسعلی کدخدایی قائم مقام دبیر و سخنگوی شورای نگهبان در توئیتی با اشاره به پایان زمان نام‌نویسی داوطلبان نمایندگی مجلس تاکید کرد که صلاحیت شرکت کنندگان در انتخابات مجلس وفق قانون بررسی و اعلام خواهد شد.

کدخدایی شنبه شب در این توئیت افزود: بیش از ۱۶ هزار نفر برای نمایندگی مجلس ثبت‌نام کردند. فارغ از حضور چهره‌های فرهیخته و مفید برای کشور، افرادی نیز بدون آگاهی از وظایف نمایندگی، قانون اساسی و نیازهای کشور بی‌محابا ثبت‌نام کردند.

وی تاکید کرد: هیات‌های اجرایی و نظارت، صلاحیت شرکت کنندگان را وفق قانون بررسی و اعلام خواهند کرد.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور از نهایی شدن نام‌نویسی ۱۳ هزار و ۸۹۶ داوطلب در انتخابات مجلس یازدهم خبر داد و گفت: آمار نهایی داوطلبان قبل از ظهر فردا (یکشنبه) اعلام می‌شود.

«سیداسماعیل موسوی» پس از پایان‌نام نویسی داوطلبان نمایندگی مجلس در ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران با ارائه آماری از ثبت‌نام کنندگان افزود: یک‌هزار و ۶۰۵ نفر از داوطلبان زن و ۱۲ هزار و ۲۹۱ نفر مرد هستند.

به گفته وی، ۶۰۱ نفر از داوطلبان یعنی ۴درصد دارای تحصیلات حوزوی، ۱۴درصد با تحصیلات در مقطع دکترا، ۷۷ درصد دارای مدرک کارشناسی ارشد و بقیه دارای مدرک کارشناسی و پایین‌تر هستند.

دبیر ستاد انتخابات کشور خاطرنشان کرد: ۴درصد سابقه نمایندگی مجلس دارند و ۲۳درصد در گذشته دست کم یک بار داوطلب شدند.

موسوی خاطرنشان کرد: استان‌های تهران با ۳ هزار و ۱۳۸، اصفهان با هزار و ۹۹، خراسان رضوی با ۹۸۰، خوزستان با ۸۰۰ و فارس با ۷۳۹ داوطلب بیشترین داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی را به خود اختصاص داده اند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها