رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 473032

مدارس شهرستان بیجار سه شنبه و چهارشنبه تعطیل است

ساعت24-مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان گفت: با توجه به سرمای هوا و به منظور پیشگیری از شیوع بیماری سرماخوردگی و آنفلوآنزا، مدارس شهری و روستایی همه مقاطع تحصیلی شهرستان بیجار روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری تعطیل است.

علیرضا منتشلو اظهار داشت: تصمیم به تعطیلی این مدارس به پیشنهاد مدیر آموزش و پرورش بیجار و مدیر شبکه بهداشت و موافقت فرماندار این شهرستان گرفته و اعلام شده است.

وی با بیان اینکه این تصمیم در جهت پیشگیری از شیوع بیماری سرماخوردگی و آنفلوآنزا اتخاذ شده است، افزود: بر این اساس روزهای سه شنبه و چهارشنبه ۱۹ و ۲۰ آذر مدارس شهری و روستایی شهرستان بیجار و شهر یاسوکند و بخش کرانی در تمام مقاطع تحصیلی تعطیل است.

بیماری آنفلوآنزا یک عفونت حاد ویروسی دستگاه تنفسی است که در صورت سالم و فعال بودن سیستم ایمنی فرد مبتلا، عوارض بیماری بعد از طی دوره چند روزه تخفیف یافته و بهبودی حاصل می‌شود که در افراد مبتلا به بیماری های مزمن و نقص ایمنی و در موارد همه‌گیری، عوارض بیماری شدیدتر و مرگ‌ و میر بیشتری دارد.

آنفلوآنزا معمولا در فصول سرد سال بخصوص دی ‌و بهمن‌ ماه به دلیل ازدحام بیشتر شیوع و احتمال انتقال آن افزایش می‌ یابد زیرا در زمستان و پاییز مردم تمایل بیشتری دارند که در فضاهای سرپوشیده بمانند، همین مساله عامل تسریع انتقال ویروس از فردی به فرد دیگر است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها