رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 473183

ادلسون خطاب به ترامپ:بزرگترین کاری که برای اسرائیل انجام دادید، شکستن توافق هسته‌ای با ایران بود

ساعت24-شلدون ادلسون، سرمایه دار یهودی و حامی بزرگ مالی جمهوریخواهان به اظهارات اخیر و جنجالی ترامپ پاسخ داد.

به نقل از وبسایت موندوویس، ادلسون در پاسخ به اظهارات اخیر ترامپ گفت: بزرگترین کاری که برای اسراییل انجام دادید، شکستن توافق هسته ای با ایران بود.

ترامپ که چند روز پیش در اجلاس «شورای ملی اسرائیل- آمریکا» در فلوریدا سخن می گفت، یادآور شد که رژیم صهیونیستی هرگز دوستی بهتر از وی در کاخ سفید نداشته است.

ترامپ همچنین خطاب به یهودیان آمریکایی حامی رژیم‌ صهیونیستی گفت، برای این‌که ثروتشان را از دست ندهند مجبورند به او رأی دهند.

به گزارش خبرآنلاین، ترامپ طی سخنرانی در این کنفرانس با لحنی طنزآمیز گفت: «کار بسیاری از شما معاملات ملکی است و از آنجا که شما را خیلی خوب می‌شناسم قاتلان بی‌رحمی هستید. شما اصلاً آدم‌های خوبی نیستید اما باید به من رأی بدهید. انتخاب دیگری ندارید».

او در ادامه گفت: «شما قرار نیست به پوکاهانتس (لقب نژادپرستانه‌ای که ترامپ علیه رقیب دموکراتش الیزابت وارن به کار می‌برد) رأی دهید، این را می‌توانم به شما بگویم. شما نمی‌توانید به مالیات بر ثروت رأی دهید».

ترامپ تهدید کرد حامیان این مالیات می‌خواهند «۱۰۰ درصد ثروت شما را بگیرند» و «اگر آن‌ها انتخاب شوند ظرف ۱۵ دقیقه شما را ورشکسته می‌کنند».

وی افزود، در دولت قبلی آمریکا رژیم صهیونیستی «سختی‌های زیادی را متحمل شد».

رئیس‌جمهور آمریکا با انتقاد از یهودیان آمریکایی گفت: «باید کاری کنیم مردم کشورمان، این کشور، اسرائیل را بیشتر دوست داشته باشند».

لازم به ذکر است که «شلدون آدلسون» میلیاردر یهودی- آمریکایی و همسرش «میریام»، حمایت مالی شورای ملی اسرائیل- آمریکا را بر عهده دارند. شلدون آدلسون از حامیان ارشد ترامپ است.

ترامپ که امیدوار است در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده آمریکا راهبردش در سال ۲۰۱۶ را تکرار کند، به طور خاص بر جلب نظر یهودیان آمریکا متمرکز شده است.

وی از زمان روی کار آمدن، با تن در دادن به خواسته‌های رژیم صهیونیستی، سیاست آمریکا در خاورمیانه را تغییر داده است.

از جمله این موارد، به رسمیت شناختن شهر بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و همچنین ادعای حاکمیت این رژیم بر بلندی‌های اشغالی جولان بوده است.

ترامپ همچنین ماه گذشته میلادی اعلام کرد که از این پس، شهرک سازی رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطینی‌ها در کرانه باختری را غیرقانونی نمی‌داند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها