رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 473582

دمشق: ائتلاف آمریکا در رقه، هزاران نفر را به قتل رساند

ساعت24-وزارت خارجه سوریه با اشاره به جنایات آمریکا در سوریه و سایر کشورها، تاکید کرد که باید درباره این جنایات، تحقیقات بین‌المللی صورت گیرد.

وزارت خارجه سوریه به مناسبت هفتادمین سالگرد روز جهانی حقوق بشر بیانیه‌ای منتشر کرد.

دمشق در این بیانیه از تجاوزات سازمان‌یافته دولت‌های آمریکا در زمینه حقوق بشر علیه ملت‌های جهان انتقاد و تأکید کرد که تا کنون حتی، «آن مهاجران مستضعفی که به اراضی آن (آمریکا) پناه می‌برند، از این جنایات در امان نیستند».

خبرگزاری رسمی روسیه به نقل از دمشق گزارش داد که جنایات ائتلاف غیر قانونی بین‌المللی موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا علیه غیر نظامیان سوری شاهد مثال است و تأکید کرد که ائتلاف آمریکا در شهر رقه، هزاران نفر را به قتل رساند و «این شهر را به صورت کامل، بر سر ساکنانش تخریب کرد».

وزارت خارجه سوریه این جنایات ائتلاف آمریکا را نقض آشکار معاهدات حقوق بشر، قواعد حقوق بین‌الملل و حقوق بشر بین‌الملل دانست و از استفاده آمریکا از بمب‌های ممنوعه فسفر علیه زنان و کودکان سوریه انتقاد کرد.

دمشق تصریح کرد، باید درباره جنایات آمریکا علیه انسانیت و حقوق بشر در همه مناطق دنیا از جمله ویتنام، عراق، افغانستان، آمریکا، زندان‌های ابوغریب و گوانتانامو و زندان‌های مخفیانه در اروپا، یک تحقیق بین‌المللی صورت گیرد.

دمشق در پایان خاطر نشان کرد، پروتوکولهای حقوق بشری برای تأکید بر محکومیت اقدامات آمریکا و تجاوزات این کشور در زمینه حقوق بشر است و همه کشورهای جهان باید با تشریک مساعی، به واشنگتن اجازه ندهند که از حقوق بشر به عنوان ابزاری برای سرکوب اراده و خواست سایر ملت‌ها استفاده کنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها