رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 476984

هشدار ولایتی به آمریکا؛ ویتنامی دیگر برایتان میسازیم/علی شمخانی: انتقام سخت را در عمل نشان میدهیم

ساعت24-مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری گفت:اگر آمریکا، منطقه را ترک نکند، ویتنامی دیگر برای او رقم خواهد خورد.

علی اکبر ولایتی، مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری در مراسم یادبود سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی که امروز در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، ضمن تبریک و تسلیت شهادت سردار پرافتخار اسلام و ایران اظهار کرد: بنده از ۱۰ سال پیش در خدمت سردار سلیمانی افتخار داشتم که دو نهاد را در جهان اسلام با نام مجمع بیداری اسلامی و مجمع محبین اهل بیت(ع) تاسیس کنیم.

وی افزود: کارهای مهمی در این راستا صورت گرفت و از چند سال پیش دبیرخانه بیداری اسلامی تشکیل شد و کشورهای مختلف از سراسر جهان به کمک ما آمدند و سردار سلیمانی ستون فقرات مجمع بیداری اسلامی و مجمع محبین اهل بیت بودند.

رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی افزود: محور مقاومت در حوادث یمن، عراق و سوریه، شهید قاسم سلیمانی است.

ولایتی ادامه داد: اگر رشادت های ایشان نبود بغداد در دست داعش و دمشق در دست افراطی‌های سلفی بود.

مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری عنوان کرد: حادثه کرکوک و جدایی آن از عراق که مطرح شد، همه نگران بودند که چه خواهد شد، اما تدبیر شهید سلیمانی موجب شد که کرکوک به عراق ملحق شود.

وی ادامه داد: ایشان نزدیک‌ترین رابطه را با رییس‌جمهور روسیه داشت و عامل اصلی اتحاد ایران و روسیه، سردار سلیمانی بود و اگر روزی کتاب سردار سلیمانی را بنویسند، کتاب او اعجاب آور و آموزنده‌ خواهد بود.

ولایتی خاطرنشان کرد: آمریکایی ها کار احمقانه‌ای کردند که سردار حاج قاسم سلیمانی را به شهادت رساندند و آنان باید منطقه را ترک کنند، تجربه نشان داده که آنان در مقابل طراحی‌های ایران و جبهه مقاومت همیشه شکست خورده‌اند.

مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری افزود: مانور مشترک ایران، روسیه و چین نقطه عطفی در مقابل‌ حرکت‌های آمریکایی‌ها در منطقه بود که علیرغم رجزخوانی رئیس‌جمهور نادان آمریکا، ایران طوری عمل خواهد کرد که آمریکا پشیمان شود و اگر آمریکا، منطقه را ترک نکند، ویتنامی دیگر برای او رقم خواهد خورد.

شمخانی: انتقام سخت را در عمل نشان می‌دهیم

همچنین ایسنا نوشت: علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی و شهدای مقاومت در تهران حضور یافت. دبیر شورای عالی امنیت ملی در حاشیه این مراسم گفت: صفوف گسترده امروز نشان از روحیه ضد آمریکایی در سراسر جهان اسلام دارد.وی ادامه داد: این مراسم پتانسیلی را نشان داد که هرگز خون شهید سلیمانی از بین نخواهد رفت.

شمخانی تاکید کرد: انتقام سخت را در عمل نشان خواهیم داد.

غرویان: سردار سلیمانی فراجناحی بود
همچنین ایرنا نوشت: «حجت الاسلام والمسلمین محسن غرویان» با تاکید بر علاقه، احترام و سوگ مردم ایران به شهید سپهبد قاسم سلیمانی، اظهار کرد: فطرت و وجدان ملت ما بیدار است و وقتی می‌بینند شخصی مطابق وجدان و فطرت عمل می کند، رفتار مردمی دارد و نگاه و عملکردش با اقشار دوستانه و اخلاقی است و زندگی خود را در راه خدمت خالصانه به مردم، میهن و منطقه انجام داده، به او علاقه‌مند می‌شوند.

مدرس حوزه علمیه قم افزود: سردار سلیمانی در جبهه ها و داخل و خارج از کشور برای سربلندی مردم، مخلصانه کار و تلاش می‌کرد. اخلاص سّرِ محبوبیت بالای سردار سلیمانی است که این درسی برای مسئولان است.

غرویان اضافه کرد: این قهرمان شهید، فراتر از جریان‌های سیاسی بود. در سخنرانی خود درپی وحدت بود نه تفرقه. انقلابی‌گری را به معنای تفرقه، خط‌کشی، خودی و غیر خودی نمی‌دانست، بلکه آن را مبنای وحدت قلمداد می کرد.

وی با بیان اینکه برخی انقلابی‌گری را به تفرقه‌افکنی معنا و تفسیر می کنند، خاطرنشان کرد: اعمال، رفتار و اظهارات برخی مدعیان انقلابی‌گری به گونه‌ای است که همه را به جان هم بیندازند و میان مسئولان تفرقه ایجاد کنند. در حالی که سردار سلیمانی انقلابی بود، تمام زندگی خود را در جبهه‌ها سپری و در حال مبارزه به نفع منافع کشور بود، اما سعی می‌کرد بین مردم و دولت و مسئولان وحدت ایجاد کند.

غرویان با اشاره به سرمایه اجتماعی که در سوگ و فراغ شهادت سردار سلیمانی شکل گرفت، یادآور شد: رسانه‌ها به مردم بگویند چرا سردار سلیمانی، سردار ملی و جاودانه شد و چرا تا این حد محبوبیت داشت؛ بگویند که آن شهید مخلص اهل کار بود نه شعار.

مدرس حوزه علمیه قم اظهار کرد: صدا و سیما وظیفه مهمی دارد که شخصیت واقعی سردار سلیمانی را برای مردم روشن کند. زوایای پنهان اخلاص، صفا و مردمی بودن این فرمانده بی‌ریا را با مردم در میان بگذارد. سردار سلیمانی در جایی می فرمایند؛ ما حزب‌ّاللهی‌ها نباید مردم را به بهانه‌هایی چون کم حجابی، اندیشه، مذهب، قوم و اصلاح طلب و اصولگرا بودن از خود دور کنیم. این رویکرد باعث شده سرمایه‌های ملی ما ظرف چهل سال گذشته درگیر منازعات و اختلافات داخلی شود.

وی افزود: سِرّ محبوبیت سردار سلیمانی در میان همه اقشار همین حس مردم دوستی و فراجناحی بودن او است. این وجوه اخلاقی و رویکرد وحدت آفرینی سردار سلیمانی باید در صدا و سیما مورد توجه قرار گیرد، توجه به این ابعاد و وجوه زندگی او و انتشار و پوشش آن به نفع نظام هم خواهد بود.

غرویان با بیان اینکه مردم وحدت خود را به نمایش گذاشتند، یادآور شد: انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه ۹۸ را پیش رو داریم، لازم است شورای نگهبان مواضع و نوع نگاه سردار سلیمانی به سلایق و گروه های مختلف را مبنای تصمیم و اقدام خود در تایید صلاحیت‌ها قرار دهد.

مدرس حوزه علمیه قم یادآور شد: اگر شورای نگهبان مشی سردار سلیمانی را الگو قرار دهد، عملا منجر به ایجاد وحدت و انسجام ملی می شود. فضایی ایجاد کنند که نامزدهای مختلف که هر کدام یک قشر و گروهی از مردم را نمایندگی می کنند در انتخابات وارد شوند و انتخاب را به مردم بسپارند، مردمی که همه در سوگِ فقدان سردار سلیمانی هستند و احساسات آنها طی این روزها سرشار از محبت و وحدت است.

وی ادامه داد: اجازه بدهید مردم افراد با اخلاق، متانت، باسواد، متخصص و دلسوز که از خصائص سردار سلیمانی است را انتخاب کنند. سردار سلیمانی دارای سعه‌صدر و بینش وسیع بود و با همه اقشار رابطه خالصانه و اخلاقی داشت، مردم هم باید نمایندگانی با این خصوصیات را به مجلس شورای اسلامی بفرستند

غرویان گفت: فقدان شخصیت هایی چون سردار سلیمانی طبعا ایجاد خلا می کند، ولی افکار، نگاه، رویکرد و فرهنگ آنها می تواند ادامه پیدا کند و موجب پرورش افراد و چهره های جدید در جامعه شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها