رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 478028

داوطلبان تایید صلاحیت نشده چگونه میتوانند اعتراضات‌شان را اعلام کنند؟

ساعت 24-داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که تایید صلاحیت نشده‌اند کجا و چگونه می‌توانند اعتراضات خود را اعلام کنند؟

style="text-align:justify">پس از اعلام مرحله اول از نتایج بررسی صلاحیت‌ها که در هیئت‌های نظارت استانی و هیئت‌ نظارت مرکزی صورت گرفته، داوطلبانی که به رأی هیئت‌های نظارت استانی و مرکزی شکایت دارند، می‌توانند به مدت پنج روز از یکشنبه 22 دی 1398 شکایت خود را همراه با مستندات و مدارکی که اثبات‌کننده شرایط نمایندگی در آنان باشد، به محلی که هیئت‌های نظارت استانی در استان‌ها اعلام کرده‌اند و به ورزشگاه جهان پهلوان تختی در تهران اعلام کنند.

نتیجه بررسی شکایات داوطلبان از هیئت‌های نظارت استانی و مرکزی توسط شورای نگهبان در تاریخ 11 بهمن اعلام می‌شود و داوطلبان مجددا می‌توانند در صورت اعتراض به این نتایج در یک فرصت 3 روزه شکایت خود را به شورای نگهبان اعلام کنند.

همچنین شورای نگهبان پس از بررسی آخرین شکایت داوطلبان تأیید صلاحیت‌نشده، نتیجه نهایی بررسی صلاحیت و شکایات را در تاریخ 22 بهمن اعلام می‌کند و پس از این تاریخ، دیگر بررسی صلاحیتی نخواهد داشت.

لازم به ذکر است، کارشناسان حقوقی شورای نگهبان مستقر در دفاتر استانی و تهران (مجموعه ورزشی تختی) آماده ارائه مشاوره و راهنمایی به کاندیداها در ثبت اعتراض هستند.

گفتنی است، 16033 نفر در هیئت‌های اجرایی، بررسی صلاحیت شده‌اند، که در این مرحله با احتساب انصراف تعدادی از داوطلبان و با عدم شکایت تعدادی دیگر نسبت به نظر هیئت‌های اجرایی، نهایتا صلاحیت بیش از 14 هزار و 500 نفر از داوطلبان در هیئت‌های نظارت استانی و مرکزی بررسی شد.

تسنیم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها