رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 478187

رویترز: ظریف در اجلاس داووس شرکت نمیکند

ساعت24 -یک رسانه غربی امروز سه‌شنبه مدعی شد وزیر خارجه ایران در اجلاس «مجمع جهانی اقتصاد» که هفته آینده در «داووس» برگزار می‌شود شرکت نخواهد کرد.

style="text-align:justify">یک رسانه انگلیسی مدعی شده «محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران حضور در اجلاس «مجمع جهانی اقتصاد» که هفته آینده در «داووس» سوئیس برگزار می‌شود را لغو کرده است.

خبرگزاری «رویترز» به نقل از سازمان‌دهندگان اجلاس داووس نوشته در حالی که ظریف حضور در این اجلاس را لغو کرده «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا قرار است در آن شرکت کند.

نام وزیر خارجه ایران، در فهرست نزدیک به ۳۰۰۰ نفری که در این نشست با عنوان «هم‌قطاران برای دنیایی پایدار و منسجم» شرکت خواهند کرد وجود ندارد.

«بورگ برند»، رئیس مجمع جهانی اقتصاد گفت: «باید مسئله لغو حضور وزیر خارجه ایران را در چارچوب ابهامات موجود در منطقه و اتفاقات داخل ایران تعبیر کرد.»

مجمع جهانی اقتصاد یا داووس همه ساله با حضور سیاستمداران و فعالین بخش‌های مختلف اقتصادی و با هدف نزدیک کردن ملل مختلف در راه پیدا کردن راهبردی برای پیشرفت اقتصاد جهان برگزار می‌شود.

حدود یک ماه پیش «دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کاخ کرملین هم گفته بود «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه، برنامه‌ای برای شرکت در نشست اقتصادی داووس سوئیس ندارد.

قرار است اجلاس داووس بین ۲۱ تا ۲۴ ماه ژانویه (۱ تا ۴ بهمن) برگزار شود.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها