رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 478547

جزئیات زلزله ۴.۵ ریشتری سنگان خراسان رضوی

ساعت 24 -مقام مسئول وزارت راه و شهرسازی جزئیات زلزله ۴.۵ ریشتری سنگان ( خراسان رضوی) در عمق ۸ کیلومتری را اعلام کرد و گفت:‌این زلزله آسیبی به مراکز جمعیتی وارد نکرد.

style="text-align:justify">علی بیت‌اللهی با بیان این‌که زلزله سنگان صبح امروز ساعت 7:23 دقیقه در سنگان خراسان رضوی و در عمق 8 کیلومتری روی داد، اظهار کرد: به‌دنبال زلزله 5.8 ریشتری 12 دی‌ماه سنگان، 69 پس لرزه‌ با قدرت 2.5 ریشتر به بالا واقع در مرز استان خراسان رضوی و استان خراسان جنوبی در حوالی شهرستان خواف استان خراسان رضوی رخ داده است.

وی ادامه داد: امروز هم پس لرزه نسبتا بزرگی با بزرگای 4.5 ریشتر در امتداد شرق گسل دشت‌بیاض در جنوب خراسان رضوی به وقوع پیوست. این گسل در منطقه قائنات استان و در سال های گذشته با زلزله‌هایش تلفات جانی فراوانی را ثبت کرده است.

وی افزود: پس لرزه امروز خوشبختانه در منطقه کم تراکم و خالی از جمعیت رخ داد و خسارات و آسیبی وارد نکرد. حتی در زلزله دو هفته پیش با بزرگای 5.8 سنگان نیز تلفات و خسارات جدی نبودند و تنها چندین تونل و محل نگهداری احشام روستایی آسیب دیدند که به دلیل کم جمعیتی بود.

به گفته رئیس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، در پس لرزه امروز فقط مراکز جمیعتی به این پس لرزه دو روستای چاه زول و نهور هستند که در فاصله 20 کیلومتری از محل رومرکز زلزله قرار داشته و به همین دلیل آسیبی به مراکز جمعیتی وارد نیامد.

تسنیم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها