رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 478665

دکوراسیون مدرن با استفاده از انواع شیشه

رپورتاژ تبلیغی / شیشه‌ها از موارد مهم و ضروری برای استفاده در دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان‌ها هستند. انواع شیشه‌ها برای کاربرد های دکوراتیو ساخته می‌شوند.

از شیشه ها می‌توان برای کاربردهای متفاوتی استفاده کرد که استفاده از آن در دکوراسیون تنها یک قسمت بزرگ از کاربردهای شیشه را در بر می‌گیرد. برای همین هدف انواع شیشه های دکوراتیو را طراحی کرده اند که برای قسمت های مختلف ساختمان قابل استفاده هستند. از جمله این شیشه ها می‌توان به شیشه هوشمند، شیشه رنگی و شیشه لاکوبل اشاره کرد. این نوع شیشه ها با تکنولوژی های جدید تولید شده‌اند و به همین دلیل می‌توان از آنها برای طراحی و دکوراسیون ساختمان‌های مدرن استفاده کرد.

دکوراسیون ساختمان، که از زمان‌های گذشته تا به امروز مورد توجه سایر افراد بوده است. امروزه اهمیت بسیار زیادی برای همه ما پیدا کرده است. خانه جایی است که بیشتر ساعات شبانه روز را در آن بسر می‌برید. با توجه به همین نکته باید سعی کنید که همواره یک مکان مناسب و آرامش بخش را برای خود فراهم کنید. مکان آرامش بخش برای هر کسی معنای جداگانه‌ای دارد. سلیقه ها متفاوت بوده و هر کس برای طراحی و ساخت مکان زندگی خود از روش‌های مختلفی استفاده می‌کند. در حال حاضر مهم‌ترین نکته در طراحی و ساخت خانه ها، مدرن بودن و داشتن تمام امکانات مورد نیاز است. این امکانات و دکوراسیون مدرن قابل استفاده در خانه‌های شخصی کوچک و ویلاهای بزرگ می‌باشد. همچنین می‌توان از آنها در ساختمان‌های اداری و تجاری استفاده کرد. در ادامه با کاربرد سایر شیشه ها در طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی انواع ساختمان آشنا خواهیم شد.

شیشه رنگی و استفاده از آن در دکوراسیون داخلی

شیشه رنگی همان شیشه با تنوع رنگی بسیار زیاد است. این نوع شیشه‌ها تنها در دکوراسیون استفاده می‌شوند. با نگاهی کوچک در پیرامون محیط زندگی خود متوجه حضور بسیار موثر شیشه‌ها در تمام قسمت‌های منزل خود خواهید شد. نکته جالب اینجاست که این شیشه ها همیشه بی رنگ نبوده و در بسیاری از مواقع به صورت رنگی دیده می‌شوند. برای رنگ کردن شیشه ها از مواد بسیار سخت فلز استفاده می‌کنند. شاید عملیات رنگ کردن شیشه ها خیلی سخت و زمانبر باشد ولی بسیار موثر و کاربردی خواهد بود. به صورتی که در حال حاضر از شیشه های رنگی در برخی زمینه ها بیشتر از شیشه‌های بی رنگ استفاده می‌شود.

شیشه‌ها از زمان‌های گذشته برای سایر کاربرد ها که از جمله آنها کاربرد های دکوری هم بود استفاده می‌شدند. زمان های قدیم شیشه رنگی در طراحی و ساخت پنجره های قدیمی به نوعی استفاده می‌شد. ولی در حال حاضر شیشه رنگی نقش بسیار مهم و اساسی در دکوراسیون ساختمان ها دارد. می‌توان این نقش اساسی را در ساختمان های مدرن به خوبی مشاهده کرد. تمام خانه های امروزی یک نشانه از شیشه در طراحی ساخت و دکوراسیون خود دارند. از جمله کاربرد های شیشه رنگی در دکوراسیون می‌توان به استفاده از آنها بر روی دیوار، سقف، پنجره و ..... اشاره کرد.

شیشه هوشمند و کاربرد آن در دکوراسیون داخلی

شیشه هوشمند یکی از پرکاربردترین و محبوب‌ترین انواع شیشه ها است که برای صرفه‌جویی در سایر انرژی ها و کاربرد هایی اینچنینی بوجود آمده است. این شیشه ها می‌توانند با یک واکنش به شیشه های مات تبدیل شده و از ورود نور خورشید به داخل اتاق جلوگیری کنند. برای شناخت بیشتر می‌توان گفت که شیشه هوشمند یک نوع شیشه است که توسط فناوری های جدید میزان جذب نور را کنترل می‌کند. از کاربرد های مهم این شیشه ها می توان به شیشه های آفتابگیر اشاره کرد. بیشترین بخش از انرژی درونی ساختمان ها از طریق پنجره ها با شیشه های نامناسب هدر می‌رود. با توجه به این موضوع برای جلوگیری از اتلاف انرژی بیشترین تلاش را بر روی ساختمان ها صرف می‌کنند. به همین منظور شیشه هوشمند تولید شد تا بتواند مقدار زیادی انرژی را درون ساختمان نگه دارد.

شیشه لاکوبل و کاربرد های آن

شیشه لاکوبل تتراگلس، یک نوع شیشه رنگی است که تنها در زمینه تزئینات و دکوراسیون استفاده می‌شود. این نوع شیشه در واقع به شیشه پشت رنگی معروف است. این شیشه‌ها به شکلی تولید می‌شوند که تنها از یک طرف به صورت شیشه رنگی ساخته شده و طرف دیگر آنها شیشه معمولی بدون رنگ می‌باشد. قسمت رنگی شده با استفاده از لایه مخصوصی به نام پی وی سی لمینت می‌شود و همین شکل ظاهری این نوع شیشه را بسیار خاص و زیبا می کند. به نوعی می‌توان گفت که این لایه به عنوان محافظ رنگ برای قسمت رنگ شده عمل می‌کند. با توجه به طرز ساخت این شیشه، می‌توان گفت که مقاومت بالایی نسبت به شیشه های معمولی دارد و به همین سادگی شکسته نمی‌شود. این نوع شیشه در دو نوع مات و شفاف تولید می‌شود که نور نمی‌تواند از نوع مات آن به آسانی عبور کند. به همین دلیل می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در صرفه جویی انرژی داشته باشد.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها