رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 478780

صف های مارپیچ در مراکز معاینه فنی خودرو

ساعت24 -طبق برنامه ریزی های از پیش اعلام شده، دیروز آخرین مهلت دریافت معاینه فنی خودروها بود و از امروز همزمان با روز هوای پاک، قرار بر اجرایی شدن طرح L.E.Z و جریمه رانندگان خودروهای فاقد معاینه فنی بود. همین موضوع باعث شده بود که روز گذشته مراکز معاینه فنی خودروها در مشهد با ازدحام شدید مراجعه کنندگان برای دریافت معاینه فنی و صف های طولانی خودروها مواجه شود؛ اتفاقی که البته موجب شد پلیس راهور به درخواست شهروندان برای تمدید یک هفته ای مهلت دریافت معاینه فنی جواب مثبت دهد و یک هفته اجرای طرح L.E.Z را به تعویق بیندازد.

معاینه فنی
طبق برنامه ریزی های از پیش اعلام شده، دیروز آخرین مهلت دریافت معاینه فنی خودروها بود و از امروز همزمان با روز هوای پاک، قرار بر اجرایی شدن طرح L.E.Z و جریمه رانندگان خودروهای فاقد معاینه فنی بود. همین موضوع باعث شده بود که روز گذشته مراکز معاینه فنی خودروها در مشهد با ازدحام شدید مراجعه کنندگان برای دریافت معاینه فنی و صف های طولانی خودروها مواجه شود؛ اتفاقی که البته موجب شد پلیس راهور به درخواست شهروندان برای تمدید یک هفته ای مهلت دریافت معاینه فنی جواب مثبت دهد و یک هفته اجرای طرح L.E.Z را به تعویق بیندازد.

صف طولانی و بی اطلاعی رانندگان از تمدید مهلت
بررسی های روز گذشته خبرنگار خراسان رضوی از وضعیت مراکز معاینه فنی خودرو در مشهد حاکی از ترافیک شدید و صف طولانی خودروها برای دریافت معاینه فنی است. نکته قابل توجه این که با وجود تمدید یک هفته ای مهلت دریافت معاینه فنی، بسیاری از رانندگان از این موضوع مطلع نبودند و همین هم موجب ازدحام بیشتر خودروها شده بود. یکی از رانندگان که در صف طولانی مرکز معاینه فنی شهید مفتح مشهد حضور داشت، در این زمینه به خبرنگار ما گفت: بیش از یک ساعت است که در صف هستم و منتظرم، با این وضعیت و صف طولانی خودروها بعید می دانم تا پنج ساعت دیگر نوبتم برسد، اگر تمدید کرده اند که بهتر است روز دیگری مراجعه کنم.شرایط در مرکز معاینه فنی حافظ نیز به همین شکل بود و رانندگان در صفی طولانی منتظر حضور در مرکز معاینه فنی و دریافت گواهی معاینه فنی خودروی خود بودند.


تعویق یک هفته ای اجرای L.E.Z
رئیس پلیس راهور استان از تمدید یک هفته ای مهلت دریافت گواهی معاینه فنی و تعویق در اجرای طرح L.E.Z در مشهد خبر داد. به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حمیدرضا دهنوی گفت: طرح اعمال قانون وسایل نقلیه فاقدگواهی معاینه فنی که قرار بوداز 29 دی ماه آغاز شود باتوجه به درخواست و مراجعات شهروندان به مراکز معاینه فنی برای دریافت گواهی معاینه فنی توسط پلیس راهور یک هفته به تعویق افتاد و شهروندان می توانند تا پایان هفته جاری برای دریافت گواهی معاینه فنی اقدام کنند و طرح L.E.Z نیز از شنبه 5 بهمن ماه آغاز خواهد شد. وی افزود : در این طرح که به منظور کاهش آلودگی هوا انجام می شود، بااستفاده از قابلیت های دوربین های نصب شده در معابر درون شهری اعم از معابر اصلی و بزرگراهی، خودروهایی که دارای آلایندگی های زیست محیطی و دودزا باشند نظارت ،کنترل و اعمال قانون می شوند. وی تصریح کرد: کارکنان پلیس راهور درصورت مشاهده این قبیل خودروها، پلاک و مدارک راننده را دریافت می کنند و پلاک اعزام به تعمیرگاه ، روی وسیله نقلیه نصب می شود، مالک بعد از رفع نقص وسیله نقلیه و دریافت معاینه فنی به پلیس راهور مراجعه و پلاک و مدارک خود را دریافت می کند.

احتمال افزایش دوباره ساعت کاری مراکز معاینه فنی
در ادامه با «هدشی» رئیس اداره راهبری و نظارت بر مراکز معاینه فنی شهرداری مشهد گفت و گو می کنیم. وی در پاسخ به این سوال که چه تمهیداتی برای تسهیل شرایط دریافت معاینه فنی و کاهش ازدحام خودروها در مراکز دارید؟ به «خراسان رضوی» گفت: از چهارشنبه هفته گذشته ساعت کاری مراکز معاینه فنی تا 8 شب تمدید و به مراکز هم اعلام شده است که تا آخرین نفری را که در صف حضور دارد، پذیرش کنند، این برنامه را ادامه می دهیم و بررسی هم می کنیم که اگر این نیاز وجود داشت، ساعت کاری را بازهم افزایش دهیم.
وی افزود: البته بر اساس بررسی های انجام شده طی روزهای گذشته، آخرین پذیرش ها در مراکز همان 8 شب بوده است اما بازهم تاکید می کنیم اگر احساس شود که فشار مراجعات زیاد است، در ستاد معاینه فنی تصمیم گیری خواهد شد که ساعت کاری بازهم افزایش یابد.هدشی با بیان این که پیش بینی می شود با تمدید یک هفته ای مهلت دریافت معاینه فنی از ازدحام خودروها در صف کاسته خواهد شد، تصریح کرد: باید دقت داشت که امکان افزایش دوباره ساعت کاری مراکز وجود دارد اما اگر تجهیزات و دستگاه های موجود در مراکز معاینه فنی مدام تحت فشار قرار بگیرد ممکن است یک خط از خدمات دهی خارج شود و این تبعات بیشتری در پی خواهد داشت؛ بنابراین سعی می شود که افزایش ساعت کاری به صورت متعادل لحاظ شود تا فشاری هم به تجهیزات مراکز معاینه فنی وارد نشود.وی همچنین درباره آمار مراجعات به مراکز معاینه فنی طی روزهای اخیر نیز گفت: متاسفانه این عادت وجود دارد که برخی اقدامات خود را به آخرین لحظات موکول می کنند؛ از روز 14 دی ماه آمار به صورت روزانه رصد شد و طبق بررسی ها تا روز 23 دی ماه تغییر محسوسی در آمار مراجعه نداشتیم اما طی 5 روز گذشته آمار مراجعات 50 تا 60 درصد نسبت به گذشته افزایش داشته است.
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها