رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 478847

مجید انصاری یا کواکبیان، سرلیست اصلاح‌طلبان میشوند/ لیست تهران کمتر از ۳۰ نفر است؟

ساعت24-فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: راهبرد اصلی اصلاح طلبان این است که صرفا در حوزه هایی اقدام به ارائه لیست کنند که چهره های شاخص اصلاح طلبان حضور داشته باشند و در تهران با این وضعیت پیش بینی می‌شود که تنظیم لیست کامل سی نفره بسیار سخت باشد و احتمالا اصلاحات لیستی کمتر از سی نفر را ارائه خواهند کرد

احمد شریف عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، درباره احتمال سرلیستی ائتلاف اصلاح طلبان در انتخابات گفت: نام برخی از افراد از جمله مجید انصاری و کواکبیان برای سرلیستی جبهه اصلاح طلبان مطرح است.

او ادامه داد: البته این احتمال وجود دارد که در فرایند مجدد بررسی تایید صلاحیت‌ها برخی دیگر از دوستان هم تایید شوند، اما به طور کلی در مجموعه اصلاح طلبان تاکنون هیچ بحثی درباره سرلیست نشده و هنوز به طور قطعی مشخص نیست که وضعیت سرلیستی به چه صورت خواهد بود.

شریف درباره احتمال ارائه لیست ائتلاف اصلاح طلبان گفت: همانطور که پیش از این هم اعلام شد راهبرد اصلی اصلاح طلبان این است که صرفا در حوزه هایی اقدام به ارائه لیست کنند که چهره های شاخص اصلاح طلبان حضور داشته باشند و در تهران با این وضعیت پیش بینی می‌شود که تنظیم لیست کامل سی نفره بسیار سخت باشد و احتمالا اصلاحات لیستی کمتر از سی نفر را ارائه خواهند کرد.

دبیرکل حزب همبستگی دانش آموختگان ایران افزود: به بیانی دیگر مانند دوره قبل، بحث ائتلاف قبل از انتخابات مطرح نخواهد شد که از اعتدال گرایان و برخی اصولگرایان معتدل هم در لیست اصلاحات گنجانده شود و صرفا کاندیدای اصلاح طلب در لیست قرار خواهند گرفت. تهران یکسری از اصلاح طلبان تایید شدند؛ اما هنوز به طور قطعی بحثی در این باره صورت نگرفته و در جلسه امروز شورای عالی در این باره بحث خواهد شد.

فعال اصلاح طلب درباره لیست اصلاح طلبان در شهرستان‌ها نیز بیان کرد: در شهرستان‌ها و کلان شهرها هم ساختار شورای عالی سیاست گذاری تشکیل شده که تحت عنون شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان استان ها تصمیم گیری کرده و چون شناخت بیشتری از نامزدهای اصلاح طلب در شهرستان دارد نام آنها را به شورای عالی سیاست گذرای در تهران اعلام می‌کند، اما چون با رد صلاحیت های گسترده مواجهیم کار معرفی کاندیدای اصلاح طلب مشکل شده است.

او ادامه داد: اما در همه جریان های سیاسی تصمیمات به صورت اقتضایی اتخاذ می‌شود یعنی اقتضای زمان است که تعیین می‌کند چه راهبردی در پیش گرفته شود اما کلیت این است که ما در انتخابات شرکت خواهیم کرد اما ممکن است در برخی شهراستان ها کاندید نداشته باشیم.

شریف درباره موضوعات مورد بررسی در جلسه امروز شورای عال سیاست گذاری اصلاح طلبان گفت: به طور کلی جلسات با محوریت راهبردهای کلی اصلاح طلبان تشکیل می‌شود ولی در نهایت باید دید آخرین خبرهایی که درباره تایید صلاحیت ها صورت می‌گیرد چیست تا به یک جمع بندی کلی در کل کشور برسیم و یک آمار دقیق در این باره ارائه شود.

فعال اصلاح طلب گفت: باید دید که چه تعداد از نامزدهای ما تایید صلاحیت شدند تا بتوان درباره آنها تصمیم گیری کرد، زیرا حوزه های انتخاباتی در سراسر کشور متعدد هستند و باید برای هرکدام از اینها از طریق استان ها امار آرسال می شد تا بتوان در این باره تصمیم گیری کرد. معتقدم که آمار ارائه شده و امروز می‌توان یک تصویر روشن و شفافی از تعداد تایید صلاحیت شده ها و تعدادی از افرادی که رد صلاحیت شده اند ارائه داد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها