رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 478884

تحلیلگر اردنی: آمریکا مجددا ثابت کرد مسئول بی ثباتی در عراق است

ساعت 24-«هشام الهبیشان» تحلیلگر و فعال سیاسی اردنی تاکید کرد که نظامیان آمریکایی در نهایت از منطقه خارج خواهند شد، اما ماهیت این خروج را گروه‌های مقاومت تعیین خواهند کرد.

style="text-align:justify"> شاید بتوان گفت که مهم‌ترین واقعه بعد از به شهادت رسیدن سردار سلیمانی و همراهانش به دست عناصر تروریست آمریکایی، مطرح شدن بحث خروج نظامیان آمریکایی از منطقه و به ویژه عراق محسوب می‌شود.

دولت و پارلمان عراق این روزها بیش از هر زمان دیگری بر اخراج نظامیان آمریکایی از کشورشان در سایه ترور سردار سلیمانی تاکید دارند.

این در حالی است که آمریکایی‌ها با هر ترفندی که شده قصد دارند مصوبات دولت و پارلمان عراق را در این خصوص دور زده و روند خروج خود را از عراق به تعویق بیندازند.

«هشام الهبیشان» مقاله نویس روزنامه رأی الیوم، فعال سیاسی و تحلیلگر اردنی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره خروج نظامیان آمریکایی از منطقه تاکید کرد: نظامیان آمریکایی در نهایت از منطقه خارج خواهند شد، اما زمان خروج آن‌ها را گروه‌های مقاومت در منطقه تعیین می‌کنند. ماهیت و نحوه خروج آن‌ها را نیز گروه‌های مقاومت مشخص خواهند کرد.

وی افزود:، اما این مسأله نافی ادامه دار بودن جنگ آمریکا و هم پیمانانش علیه ایران و گروه‌های مقاومت نیست؛ هر ساعتی که از عمر این جنگ می‌گذرد، آمریکا و هم پیمانانش بیشتر از ایران و محور مقاومت متحمل خسارت می‌شوند. آن‌ها این حقیقت را می‌دانند. آن‌ها به خوبی می‌دانند که خروجشان از منطقه و شکستشان پیامدهای آتی به دنبال خواهد داشت که علیه پروژه‌های صهیونیستی آمریکایی در منطقه خواهد بود. این پروژه‌ها به دنبال تجزیه خاورمیانه و ایجاد دولت یهودی اسرائیل بر ویرانه‌های آن با مدیریت گروه‌های نژاد پرست و طایفه‌ای است.

این تحلیلگر اردنی در خصوص پیامدهای هدف قرار دادن سردار سلیمانی به دست تروریست‌های آمریکایی در عراق تاکید کرد: نمی‌توان منکر این قضیه بود که عملیات بزدلانه علیه شهید سلیمانی و همراهان مبارزش و نیروهای مقاومت در حد اقدامات و روش‌های باندها و گروهک‌ها بود. این ترور یک نقطه عطفی در تجاوزات آمریکا و جنگ این کشور با همراهی رژیم صهیونیستی علیه ملت‌های منطقه و محور مقاومت به شمار می‌آید و بار دیگر ثابت می‌کند که آمریکا مسئول بی ثباتی عراق به طور ویژه و کل منطقه به صورت عمومی است.

وی تصریح کرد: این اقدامات آمریکا در راستای ایجاد تنش و درگیری در کشورهای منطقه با هدف کنترل این کشورها و همچنین گسترش نفوذ اسرائیل در خاورمیانه صورت می‌گیرد. قطعاً این اقدام باعث می‌شود اراده گروه‌های مقاومت در منطقه و جمهوری اسلامی ایران برای هدف قرار دادن حضور نظامیان آمریکایی در منطقه و آغاز مرحله اخراج آن‌ها از خاورمیانه افزایش یابد.

این فعال سیاسی اردنی در خصوص موضع عراق در برابر اخراج نظامیان آمریکایی تاکید کرد: پارلمان عراق اقداماتی در خصوص زمینه سازی برای اخراج نظامیان آمریکایی از این کشور اتخاذ کرده است. تصویب مصوبه لغو توافق نامه امنیتی با آمریکا تیر خلاصی بود که واشنگتن را بعد از ترور سردار سلیمانی هدف قرار داد؛ اما این مسأله نمی‌تواند نافی وجود برخی گروه‌های سیاسی در عراق باشد که هم چنان به آمریکا و حضور این کشور در عراق دل بسته‌اند چرا که این مسأله برای آن‌ها به مثابه پوششی برای فساد و مزدوری به شمار می‌رود. اما من مطمئنم که صدای گروه‌های ملی گرا در داخل عراق از همه صداها بلندتر خواهد بود و این مسأله روند خروج نظامیان آمریکایی را تسریع می‌بخشد.

الهبیشان در خصوص اقدامات گروه‌های مقاومت در منطقه بعد از شهادت سردار سلیمانی گفت: واکنش‌ها مستمر و عملی خواهد بود و می‌توان گفت که مقاومت ایران، سوریه، یمن، لبنان، فلسطین و حمایت از محور مقاومت، بزرگترین ضربه برای ساقط کردن تمامی نقشه‌های آمریکا در راستای تجزیه منطقه به شمار می‌رود. تمام داده‌ها و اطلاعات نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و برخی هم پیمانان آن‌ها در منطقه به شکست جنگ علیه محور مقاومت اذعان دارند.

مهر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها