رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 478889

ماکرون: پایان حضور شبه‌نظامیان سوری در لیبی را خواستار شد

ساعت24-رئیس‌جمهور فرانسه در کنفرانس امروز برلین با محوریت لیبی، پایان فعالیت‌های شبه‌نظامیان سوری و دیگر شبه‌نظامیان خارجی در خاک لیبی را خواستار شد.

style="text-align:justify">به گزارش خبرگزاری رویترز، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در سخنرانی‌ که امروز (یکشنبه) در کنفرانس برلین داشت، از نگرانی فرانسه نسبت به حضور شبه‌نظامیان خارجی به ویژه سوری‌ها در لیبی خبر داده و بر لزوم پایان حضور آنها در این کشور تاکید کرد.

همچنین ماکرون تاکید کرد: سازمان ملل باید بندهای آتش‌بس در لیبی را بدون هیچ پیش‌شرطی از سوی دو طرف لیبیایی تنظیم کند.

ماکرون در سخنرانی خود به عملیات نیروهای تحت فرماندهی خلیفه حفتر علیه طرابلس، مرکز دولت وفاق ملی لیبی که مورد تایید جامعه جهانی است و یا مساله توقف تولید نفت در برخی میادین نفتی این کشور اشاره‌ای نکرد.

در حال حاضر برلین میزبان کنفرانس بین‌المللی درباره راه‌های حل بحران در لیبی با حضور روسا و وزرای خارجی ۱۱ کشور و نیز آلمان به عنوان کشور میزبان و همچنین روسا و نمایندگان پنج سازمان بین‌المللی است.

پیشتر در گزارش‌هایی اعلام شده بود، ترکیه نزدیک به ۲۰۰۰ تن از اعضای گروه‌های مسلح سوری همپیمان با خود را برای شرکت در درگیری‌ها در کنار نیروهای دولت وفاق ملی به لیبی منتقل کرده است.

در مقابل آنکارا بارها این اخبار را تکذیب کرده و اعلام کرد: تعدادی از نیروهای نظامی خود را در چارچوب آموزش نیروهای محلی مطابق با یادداشت تفاهم امنیتی-نظامی خود با دولت وفاق ملی لیبی به این کشور منتقل کرده است و گزارش‌های منتشر شده در این زمینه با واقعیت همخوانی ندارد.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها