رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 479275

توضیحات وزیر ارتباطات در خصوص ماهواره «ظفر»/ اعتقادات پیرمردها و جوان‌ها متفاوت است/ ما از اول شفاف حرف میزنیم

ساعت24-وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اهداف و ماموریت ماهواره ظفر را تشریح کرد

محمدجواد آذری‌جهرمی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران و در خصوص ویژگی های ماهواره جدید تولید شده در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ماهواره ظفر سه ماموریت دارد که ماموریت اول تصویربرداری برای استفاده کشاورزی، بحران های طبیعی خواهد بود. ماموریت بعدی این ماهواره ارتباطات مخابراتی است که ۲۵۶ کانال مخابراتی فعال دارد که می تواند ارتباطات را فعال کند و ما از مردم دعوت کردیم که در سایت ظفر پلاس پیام های خود را در قالب فایل های صوتی یک دقیقه ای ضبط کنند تا ما پیام ها را انتخاب کرده و از طریق ماهواره به شرط موفقیت و اسقرارش در مدار پخش خواهیم کرد.

وی ادامه داد: ماموریت سوم این ماهواره جمع آوری اطلاعات فضایی است که بخشی از تشعشعات فضایی که استفاده مطالعاتی دانشمندان را دارد جمع آوری می کند. وزن این ماهواره ۱۱۳ کیلوگرم است و در مدار بالای ۵۰۰ کیلومتر قرار می گیرد و این اولین بار است که ما هدف گذاری کردیم که به این ماموریت ها برسیم و هم خود ماهواره و هم ماهواره بر سیمرغ جزو فعالیت های مهم تحقیقاتی ما هستند. به زودی در همین ایام دوستان وزارت دفاع در حال کار هستند و تصمیم گرفته شده تا از طریق رسانه ملی فرآیند شفاف برای مردم اطلاع رسانی شود. در هر حال یک تلاش علمی و تثبیت فناوری است و طبیعتا می تواند با موفقیت انجام شود که احتمالش بالا است و ممکن هم هست که موفق نباشد. از این ماهواره دو نسخه وجود دارد و اگر موفق نبود سریعا برای نسخه دوم اقدام خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این انتقاد که چرا پس از قرار گرفتن موفقیت آمیز ماهواره در مداراطلاع‌رسانی نمی‌کنید، گفت: به هر صورت پیرمردها یک اعتقادی دارند و جوان‌ها اعتقادی دیگر؛ ما از ابتدا شفاف بیان می‌کنیم که همه مردم بدانند.

آذری‌جهرمی همچین زمان ارسال ماهواره را همین ایام و قبل از دهه فجر عنوان کرد.

وی در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا خبر رفع فیلتر تلگرام واقعیت دارد، گفت: من از این موضوع اطلاعی ندارم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها