رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 479866

وزیر کشور: قاچاق سوخت ۹ میلیارد لیتر کاهش یافت /دستگاه‌هایی که به وظایف خود عمل نکردند آخر سال باید پاسخگو باشند

ساعت24- وزیر کشور گفت: ما یک زمان‌بندی تا آخر اسفند با همه دستگاه‌ها انجام دادیم؛ برخی دستگاه ها به وظایف خود عمل نکردند و آخر سال باید به دولت پاسخگو باشند.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور صبح امروز در پایان جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در جمع خبرنگاران گفت: در این جلسه یک گزارش گیری از تمام اقداماتی که در طول سال انجام شده بود گرفته شد، در حوزه قاچاق ورودی با کاهش روبرو بودیم.

وی ادامه داد: برآورد کلی از قاچاق در کشور حدود ۱۲ میلیارد دلار بود، این قاچاقی است که از داخل به خارج و از خارج به داخل انجام می شود، در حوزه قاچاق کالا از داخل به خارج بیش از ۸۰ درصد آن قاچاق سوخت است که با کاهش بسیار خوبی که حدود ۹ میلیارد لیتر مواجه بودیم.

رحمانی فضلی گفت: با طرح تکمیلی که وزارت نفت همکاری خوبی کرد در حوزه مرز نشینان امیدواریم در ماه های باقی مانده امسال و سال ۹۹ با کاهش قابل توجه قاچاق سوخت روبرو باشیم.

رحمانی فضلی با اشاره به وجود طرح هایی در جلسه امروز ستاد بیان داشت: در طرح مبارزه با قاچاق سیگار، کالای خانگی که بحث های بسیار مهمی بودند، قرار شد در قاچاق لوازم خانگی، که بدون ضمانت و کیفیت هم هستند، اتحادیه نقش اصلی را بازی کند و ما از مبدا یعنی بنادرو بنکداران وارد عمل شویم و سپس سراغ خرده فروشان برویم، و قرار شد ۸ ماه به همه کسبه و فروشندگان و اتحادیه وقت داده شد تا در این طرح بتوانند خودشان را با ضوابط حاکم منطبق کنند، هر کالایی را دارند الان می توانند بفروشند و بعد از آن ۸ ماه دیگر شاهد کالاهای غیر استاندارد در بازار نباشیم.

وی در مورد سامانه‌های نظارتی گفت: اگر بتوانیم سامانه ها را با هماهنگی دستگاه های اجرایی مبدا تا مقصد اجرایی کنیم یقینا می توانیم بحث بازار های غیر رسمی را کنترل کنیم.

وزیر کشور اظهار داشت: ما از اول سال با توجه به اینکه حدود ده سال است قانون سامانه ها وجود دارد با تاکیداتی که هم رهبر معظم انقلاب و هم رییس جمهور و دولت دارند به اندازه ۵ سال در این حوزه پیشرفت داشتیم. یک زمانبندی تا آخر اسفند با همه دستگاه ها انجام دادیم، برخی دستگاه ها به وظایف خود عمل نکردند و آخر سال باید به دولت پاسخگو باشند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها