رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 480064

چگونه راز تامین مالی داعش فاش شد؟

ساعت24-در جریان اظهارات افشاگرانه مفتی داعش که گزارش مفصل آن را روزنامه واشنگتن تایمز به چاپ رسانده است، مشخص شد گروه تروریستی تکفیری داعش از عربستان سعودی و لندن بودجه و پشتیبانی دریافت می کرده است. این مفتی 300 پوندی «شفاء النعمه» ملقب به «ابو عبدالباری» نام دارد که ۲۷ دی ماه گذشته توسط نیروهای امنیتی در موصل دستگیر شده است.

به گزارش روز دوشنبه خبرگزاری «عین العراق» از این روزنامه آمریکایی، مفتی داعش اعتراف کرده که از سه منبع کمک مالی دریافت کرده است، یکی در عربستان سعودی و دو نفر در لندن که در حال تامین مالی تروریسم بودند.

وی همچنین اعتراف کرده تعدادی فتوای تجاوز جنسی صادر کرده که به مبارزان داعش اجازه کشتار و بردگی داده بود.
پس از آزادسازی موصل، این مفتی داعش فرار کرد و در خانه دخترش در محله ای در موصل مخفی شد تا اینکه ماه جاری میلادی توسط نیروهای امنیتی عراق دستگیر شد.

النعمه، همچنین با بیان اینکه فتوا صادر کرده که مسیحیان را از موصل بیرون کنند، گفت که فتوای دیگرش به بردگی گرفتن و فروش زنان ایزدی بود.
مفتی داعش خاطرنشان کرد که فتواهایی دیگری داده که امکان مصادره خانه های آوارگان را داده بود و به عناصر این گروه اجازه داده است که قبرهای پیامبران و مساجد را در موصل با بمب و موشک تخریب کنند.
النعمه همچنین گفت که بودجه وی از شیوخ سعودی و گروهی از افراط گرایان در لندن تامین شده است.
در این گزارش آمده است که مفتی داعش در سال ۱۹۸۴ از دانشگاه مدینه در عربستان سعودی فارغ التحصیل شده و از همان جا، به عنوان معلم در امارات فعالیت خود را شروع کرد و سپس به عراق بازگشت و به گروه های افراطی سلفی پیوست و در سال های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ با صدور فتوا مجوز ترور نیروهای امنیتی عراقی در موصل را صادر کرد.

ابوعبدالباری به حدی فربه و چاق است که ماموران برای انتقال او از وانت استفاده کرده اند.

دستگاه امنیتی عراق اعلام کرد این مفتی فربه داعش در منطقه «حی المنصور» شهر موصل بازداشت شده است.

وی دستور منفجر کردن مرقد یونس پیامبر (ع) و اعدام شماری از مخالفان گروه تروریستی داعش را در زمان اشغال موصل صادر کرده بود.

النعمه به عنوان خطیب در شماری از مساجد شهر موصل فعالیت می‌کرد و خطبه‌های تحریک آمیز وی علیه نیروهای امنیتی معروف بود؛ او افراد را به پیوستن به داعش و بیعت با آنها تشویق می‌کرد و تفکرات افراطی را در زمانی که داعش بر موصل مسلط بود، رواج می‌داد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها